معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


پیگیری اجرای برنامه پیشگیری از کلاهبرداری سایبری

چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۰۸:۱۳ ق.ظ

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، جلسه ای با موضوع پیشگیری از کلاهبرداری سایبری به ریاست روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی گفت: با توجه به گسترش و پیشرفت روز افزون فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی بشر، فضای مجازی قابلیت انجام بیشترین جرائم را پیدا کرده است به طوری که این مسئله اختصاص به شغل یا حرفه‌ی خاصی ندارد و ممکن است تمام افراد جامعه را در برگیرد.

وی افزود: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود افراد کلاهبردار با انتشار آگهی‌های جعلی واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم از هموطنان کلاهبرداری نموده اند.

روشنی بیان کرد: امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی، بسیاری از مجرمان ترجیح می دهند به جای زورگیری، سرقت یا کیف‌قاپی دست به سرقت در فضایی مجازی بزنند که این عامل باعث شده است پرونده های مربوط به کلاهبرداری اینترنتی در استان در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد به طوری که در سال 1400 نسبت به سال 1399 با افزایش 57 درصدی پرونده های کلاهبرداری اینترنتی مواجه بوده ایم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با تاکید بر این که هدف عینی که در سال جاری برای این برنامه در نظر گرفته ایم توقف رشد جرائم سابیری و یا کاهش 3 درصدی این جرائم است که در این راستا نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه ها و نهادهای متولی می باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی