معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: لازم است با برنامه ریزی، کار کارشناسی، بررسی آسیب ها، ایجاد مشوق و انجام کارهای فرهنگی از منفی شدن رشد جمعیت جلوگیری و در آینده شاهد رشد جمعیت در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، روشنی در جمع اعضای کمیته علمی بررسی آسیب های اجتماعی و فرزندآوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بیان کرد: یکی از پارامتر های قدرت برای کشورهای دنیا بحث جمعیت است که این مهم به علت سهل انگاری در ایران مغفول مانده است.

وی با تاکید بر این که باید موانع فرزندآوری شناسایی و در صدد رفع آنها برآییم افزود: قانون حمایت از جوانی و جمعیت تکالیف هر کدام از دستگاه ها را در این زمینه مشخص نموده است.

گفتنی است جلسه تشکیل کمیته علمی بررسی آسیب های اجتماعی و فرزند آوری با حضور مجازی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در محل دانشگاه آزاد واحد ایلام برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۳:۴۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، در ادامه ملاقات های مردمی از نواحی حاشیه شهر ایلام، با مردم بانقلان در مسجد امام رضا(ع) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، در این ملاقات ها درخواست اشخاص به صورت انفرادی مطرح که عمده مشکلات و درخواست ها، درخواست اشتغال و بکارگیری، رسیدگی سریع تر محاکم قضایی به پرونده های مطروحه، سوالات حقوقی ناشی از عدم آگاهی به قوانین و ... مطرح و راهنمایی ها و پیگیری های لازم قانونی صورت گرفت.

روشنی همچنین در پایان هر برنامه با  معتمدین محله ها و هیات امناء مساجد ملاقات و به بررسی مشکلات، مسائل و آسیب های اجتماعی محله پرداخته، که مهمترین مسائل  مطرح شده شامل  افزایش بی رویه تغییرکاربری های اراضی کشاورزی حاشیه شهر، افزایش سرقت در محلات، کمبود اماکن ورزشی و نبود امکانات کافی در حاشیه شهر، وجود معتادین متجاهر که پس از استماع درخواست ها و بررسی مشکلات موارد ذکر شده مکتوب شد تا پیگیری های لازم به عمل آید.

روشنی همچنین در مورد مشکلات حقوقی مراجعین که پرونده هایی با موضوعات مختلف داشتند قول پیگیری داد و افزود تلاش میکند در روند بررسی پرونده ها تسریع صورت گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۲۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هدف اول و آخر همه دستگاه ها را خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: همه ما باید توجه به خواسته ها و مطالبات مردم را در راس کارهای خود قرار دهیم.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، در راستای استفاده از ظرفیت همه نهادها و سازمان ها و بهره گیری از ظرفیت بالقوه و بالفعل آنها در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب ها اجتماعی ، تفاهم نامه ای مابین این معاونت، شهرداری و شورای شهر ایلام منعقد شد.

روشنی در نشست صمیمی با شهردار ایلام ضمن تبریک انتصاب وی گفت: خدمت به مردم مرزدار ایلام فرصت بزرگی است که باید آن را قدر دانست.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز، حذف پارکینک، اضافه بنا و عدم پایش تصویری از جمله مهمترین مشکلات شهر ایلام است که باید در جهت رفع آنها تلاش کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همکاری این معاونت با شهرداری و شورای شهر را در پیشبرد اهداف پیشگیرانه مهم دانست و افزود: داشتن شهری با نرخ پایین جرم و آسیب های اجتماعی از اهداف مشترک ما است.

در این نشست شهردار ایلام ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه با این معاونت بیان کرد: در طرح پنج شنبه های جهادی بناست هر هفته یک محله از شهر ایلام مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: ساماندهی دست فروش ها، زیباسازی و مبلمان شهری، روشنی پارک ها و جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر از برنامه های کوتاه مدت شهرداری ایلام است.

محمدی آوندی اظهار امیدواری کرد برنامه های میان مدت و بلند مدتی نیز در نظر گرفته شده است که شامل تقویت خدمات شهری و راه اندازی کارخانه پردازش و بازیافت زباله، توسعه فضای سبز، گسترش اقدامات فرهنگی و توسعه و تجهیز مسیر زائرین اربعین می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۲۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، در ملاقات چهره به چهره با مراجعین در مسجد النبی واقع در بلوار جمهوری به مشکلات مردم رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، پیرو مصوبات ابلاغی از مرکز، روشنی با حضور در مسجد النبی شهر ایلام ضمن پاسخ به سوالات و مشکلات مراجعین، در مورد مشکلات آن محله با مراجعین صحبت کرد و در این راستا پیشنهاداتی ارائه نمود.

وی همچنین به بررسی مهمترین جرائم و آسیب های آن محلات پرداخت و در این مورد با اعضای هیئت امنای مسجد النبی بحث و تبادل نظر کرد.

روشنی همچنین در مورد مشکلات حقوقی بعضی از مراجعین که پرونده هایی با موضوعات مختلف داشتند قول پیگیری داد و افزود تلاش میکند در روند بررسی پرونده ها تسریع صورت گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۴۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، برنامه ملاقات مردمی در مساجد مناطق حاشیه شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، در راستای اجرای دستورات ابلاغی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، برنامه ملاقات مردمی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در مسجد امام خمینی(ره) چالسرای ایلام برگزار شد.

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن استماع مشکلات و موضوعات مطرح شده توسط افراد، راهنمایی و راهکارهای لازم در این خصوص را به مراجعین ارائه نمود.

در این ملاقات ها همچنین در مورد چالش ها و مشکلات آن منطقه نیز با مراجعین بحث و گفتگو شد و راهکارها و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد.

روشنی همچنین در مورد مشکلات حقوقی بعضی از مراجعین که پرونده هایی با موضوعات مختلف داشتند قول پیگیری داد و افزود تلاش میکند در روند بررسی پرونده ها تسریع صورت گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۳۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام