معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: حضور اعضای شورای پیشگیری در جلسات باید حضوری فعالانه باشد و نه منفعلانه چرا که همه اعضای تاثیر گذار در بحث پیشگیری حضور دارند لذا تاکید بر این است که اعضا به صورت عملی و کاربردی به موضوعات ورود کنند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دکتر دهقانی افزود: از خطرناک ترین جرائم در سطح جامعه، جرائم خشونت آمیز است چرا که آثار این جرائم بر زندگی بزه دیده، خانواده بزهکار و بزه دیده و همچنین بر جامعه بسیار مخرب می باشد.

دکتر دهقانی ادامه داد: در استان هایی با بافت قومی و قبیله ای معمولا اختلافات پیشینی و رفتار های خصومت آمیز پیشین بسیار در درگیری های خشونت آمیز و بروز قتل های خانوادگی تاثیر گذارند.

وی تاکید کرد: برخورد با معلول همواره در دستور کار بوده است، لذا هدف ما بررسی و ریشه یابی دلایل وقوع جرائم خشن در استان و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی برای پیشگیری و کاهش وقوع این جرائم در استان است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری باید طرح جامع و کاربردی پیشگیری و کاهش جرائم خشن در استان را تهیه و وظایف همه دستگاه ها و سازمان های متولی را مشخص و به آنان ابلاغ کند که لازم است به طور دقیق این وظایف پیگیری و اجرا شود.

در ابتدای جلسه بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در استان ایلام وجود سلاح های غیر مجاز در دست مردم، سهولت صدور مجوز برای سلاح های شکاری، فقدان مهارت های لازم در خصوص تاب آوری اجتماعی و پایین بودن آستانه تحمل، از عوامل مهم بروز جرائم خشن است.

خسروی زاد دادستان مرکز استان نقش مصرف مواد مخدر در بروز رفتارها و جرائم خشونت آمیز را بسیار زیاد دانست و افزود: مبارزه با مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر باید در اولویت برنامه های پیشگیرانه در خصوص جرائم خشن قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه استان ایلام تنها استانی است که کمپ های ماده 16 در آن راه اندازی نشده است و علی رغم پیگیری های صورت گرفته، مسئولان اجرایی از جمله شورای هماهنگی با مواد مخدر در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۳۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام ضمن تبریک ولادت با سعادت ثامن الحجج امام رضا(ع) افزود: یکی از جلوه های مهم مردم سالاری دینی و یکی از موضوعاتی است که به صورت ویژه در قانون مورد تاکید قرار گرفته انتخابات است چرا که انتخابات زمینه و مسیر مدیریت کشور را مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دکتر دهقانی در حضور اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: تقارن ولادت امام رضا(ع) با ایام سرنوشت ساز انتخابات را که در قانون به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است را به فال نیک میگیریم.

دکتر دهقانی ادامه داد: در اصول قانون اساسی مدیریت کشور با اتکا به آراء عمومی صورت می گیرد یعنی اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت خود و از طریق انتخابات مشخص می شود.

وی تاکید کرد: تشویق مردم برای حضور در این عرصه با توجه به تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) امری بسیار مهم است که باید این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و وظیفه همه آحاد جامعه است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان افزود: رسانه های جمعی در این زمینه وظیفه و تکلیف بسیار خطیری دارند که یکی آگاهی بخشی و تشویق به مشارکت حداکثری از طریق تولید محتوی لازم و دیگری خنثی سازی توطئه های معاندین نظام است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: از ارکان اساسی در انتخابات که همه باید توجه کنند رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است چرا که رعایت قانون باعث می شود همه امور در مسیر صحیح و درست قرار گیرد.

وی ادامه داد: رصد فضای مجازی و نظارت بر این فضا بسیار مهم است بویژه در شرایطی که گروهی در فضای مجازی علیه انتخابات و نامزدهای انتخاباتی تبلیغ منفی می کنند و باید بدانند که هر گونه محتوی توهین آمیز در فضای مجازی و علیه کاندیدهای انتخاباتی جرم و قابل پیگیری است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید کرد: رویکرد این ستاد پیشگیرانه است و در این راستا در روز انتخابات هر کدام از معاونین دادگستری به حوزه ها و شهرستان های مختلف استان اعزام می شوند.

دکتر دهقانی افزود: همچنین روسای دادگستری و دادستان شهرستان های استان در روز انتخابات به صورت تمام وقت در حوزه قضایی حضور خواهند داشت تا در صورت وقوع جرم یا تخلف انتخاباتی به صورت ویژه و فوری به آن رسیدگی کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۵۶
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، همایش مشترک فرماندهان انتظامی شهرستان ها و نواحی سپاه امیرالمومنین(ع) با موضوع برنامه ریزی و هم اندیشی برای امنیت انتخابات برگزار شد.

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این همایش ضمن تسلیت رحلت امام راحل و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: در سنوات گذشته انتخابات های متعددی در نظام جمهوری اسلامی با امنیت و سلامت کامل برگزار شده است و تلاش همه ما این است که انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مانند قبل در کمال آرامش برگزار شود.

بخشنده افزود: ضمن برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش باید موضوعاتی چون اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قبل، حین و بعد از انتخابات، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مد نظر قرار داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ضمن اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی استان برای همکاری در زمینه برقرای نظم و امنیت در انتخابات تاکید کرد: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده و با برگزاری جلسات به صورت مستمر و تعیین شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی، پیگیر موضوع انتخابات می باشد.

سردار القاصی مهر فرمانده انتظامی استان در این همایش گفت: نیروی انتظامی کارنامه قابل قبولی در برگزاری انتخابات دوره های قبل دارد و با استفاده از تجربیات و اشرافیت همه جانبه در برنامه ریزی جامع این ماموریت خطیر و حساس را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تلاش های دشمن برای کمرنگ نشان دادن انتخابات افزود: امنیت انتخابات هر چقدر پایدارتر باشد مشارکت های مردمی بیشتر و مشارکت پررنگ مردم موجب پایداری امنیت، استقلال و عزت کشور و یاس و ناامیدی دشمنان قسم خورده ملت ایران می شود.

گفتنی است این همایش با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری، فرمانده انتظامی استان، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) و جمعی از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۵۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام ضمن تبریک سالروز مقاومت و ایثار و مقاومت مردم دزفول افزود: شرکت در انتخابات، مشارکت در سرنوشت مردم و کشور است و همه باید به این تکلیف عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دکتر دهقانی گفت: از همه اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم و لازم است هر کس در هر جایگاهی به تکلیف خودش برای حضور در انتخابات و تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری عمل شود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: همه سازمان ها، نهادها، مدیران و کسانی که در زمینه انتخابات نقش دارند باید به تکلیف خود به نحو موثر عمل کنند تا انشاالله مشارکت حداکثری تحقق یاید.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده 21 قانون انتخابات، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و ادارات دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادهای انقلابی موظفند که حسب در خواست وزارت کشور،‌استانداران، فرمانداران وبخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند تا برگزاری انتخابات با مشکل خاصی مواجه نشود.

دکتر دهقانی تاکید کرد: هر گونه جهت گیری و خروج از بیطرفی از سوی مجریان انتخابات ممنوعیت قانونی دارد و باید در رفتار سازمانی مدیران به این نکته توجه ویژه شود و هر گونه شائبه جانب داری نباید وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در راستای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه برای رسیدگی تعیین شده است و به تخلفات و جرائم انتخاباتی البته با رویکرد پیشگیرانه و در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

دکتر دهقانی ادامه داد: ارتکاب جرم و تخلف انتخاباتی توسط هرکسی و در هر جایگاهی صورت گیرد با رعایت اصل بی طرفی و استقلال دستگاه قضایی رسیدگی خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۳۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام