معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۸ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: دادگستری استان در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان، حمایت خود را از سرمایه گذاری قانونی و مشروع اعلام می کند و همواره در این زمینه پیشقدم بوده است.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: در خصوص ایجاد اطلس اراضی، دادگستری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، ادارات مسئول را ملزم به اجرای طرح کاداستر در استان نموده که منجر به ثبت اراضی متعلق به دولت شده است.

بخشنده افزود: اجرای طرح کاداستر که در بر گیرنده مشخصات زمین و ثبت کامل مشخصات مالک یا مالکان است، می تواند باعث کاهش جرائم مربوط به تخلفات ملکی شود و مشکل تصرفات غیر مجاز اموال دولتی را حل کند.

وی ادامه داد: با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، در هشت ماهه اول سال 1399 بیش از 13 درصد از اراضی دولتی در سامانه ثبت و سند مالکیت صادر شده است که در سنوات گذشته نیز 27 درصد از اراضی و املاک دولتی ثبت و صدور سند صورت گرفته است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا اردیبهشت ماه سال 1400 این طرح به طور کامل اجرا می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۹ ، ۱۱:۱۶
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مبارزه با قاچاق کالا نباید مثل گذشته تک محوری و مقابله ای باشد بلکه باید به مقوله پیشگیری در این زمینه توجه ویژه ای داشت.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده ضمن موثر دانستن اقدامات پیشگیرانه در کاهش قاچاق افزود: برای آنکه بتوانیم پدیده قاچاق را به طور کامل ریشه کن کنیم، نیاز است روش های پیشگیرانه را به شدت گسترش دهیم که بعضی از این روشها شامل راه کارها و اصول فرهنگی باید باشد چرا که تحقیقات نشان می دهد پیشگیری از وقوع جرم از طریق روشهای فرهنگی اثر گذاری بیشتری دارد و نسبت به روشهای قهری، هزینه کمتری ایجاد می کند.

بخشنده ادامه داد: در اقتصاد سالم تمامی فعالیتهای اقتصادی ثبت و ضبط می شود اما دسته ای از فعالان اقتصادی مایل به چنین امری نیستند و لذا موجبات شکل گیری اقتصاد زیر زمینی یا اقتصاد سیاه را به وجود می آورند که از مهم ترین مصادیق اقتصاد زیر زمینی، می توان به قاچاق کالا و ارز اشاره کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: در نهایت زمانی می توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد که به ابعاد فرهنگی آن به عنوان یکی از اثر گذارترین ارکان توجه شود، در واقع رشد و ارتقای سطح فرهنگی شهروندان به طور قطع و یقین زشتی و قبح جرم قاچاق و مصرف کالای قاچاق را در نظر عموم مردم و جامعه مهم جلوه می دهد و در چنین شرایطی است که کمتر به دخالت نظام کیفری نیاز می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۰۸:۳۳
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

با حضور عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مراسم تجهیز خانه های ورزش روستایی، به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده ضمن مهم دانستن اهمیت ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار افزود: با تجهیز روستاهای استان می توان گام بلندی در همه زمینه ها مخصوصا پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی برداشت.

بخشنده ادامه داد: فرهنگ سازی و پر کردن اوقات فراغت جوانان با ورزش کار خوب و ارزنده ای است که به سلامت و پویایی جامعه کمک می کند ضمن اینکه نمایان شدن نتایج حاصل از این اقدامات در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی فرآیندی زمان بر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: ورود خیرین و همکاری و همیاری سازمان های مردم نهاد در خرید لوازم و تجهیز سالن های ورزشی روستایی در کنار اعتبارات دولتی می تواند کمک شایانی در این مورد باشد.

در این مراسم که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، لوازم ورزشی جهت نصب در 13 روستای استان به دهیاران آن روستاها تحویل داده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۲:۴۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در سال 1398 و همینطور در شش ماهه اول سال جاری جرائم و آسیب های اجتماعی استان کاهش محسوسی داشته اند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، در جریان برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های سراسر کشور با محمد باقر الفت معاون قوه قضائیه، بخشنده گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام را تشریح کرد.

بخشنده گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام کارگاه های آموزشی متعددی را برای اقشار مختلف برگزار کرده که خوشبختانه با نتایج خوب و مثبتی همراه بوده است.

وی افزود: کارگاه آموزشی برای مشاوران مراکز تخصصی خانواده به میزان 728 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق به میزان 1400 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای مربیان آموزش خانواده و انجمن اولیاء و مربیان به میزان 2340 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای سربازان وظیفه به میزان 3360 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای معلمان و مدیران مدارس به میزان 2304 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان به میزان 2160 نفر ساعت و کارگاه آموزشی برای مرتکبین جرائم اخلاقی و جرائم درجه 6 تا 8 برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: با اقدامات خوب انجام شده توسط این معاونت و همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای همکار در استان در سال 1398 نسبت به سال 1397آسیب خودکشی 17.3- درصد و آسیب طلاق 9.8- درصد کاهش داشته است همچنین 5 جرم از 10 جرم برتر استان با کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان روبرو بوده اند.

بخشنده تاکید کرد: این روند کاهشی در جرائم و آسیب های اجتماعی استان در شش ماهه سال جاری نیز ادامه داشته به طوری که جرم قتل 5.2- درصد، قاچاق 72- درصد، تصادفات جاده ای 49- درصد و طلاق 1- درصد کاهش داشته اند.

وی افزود: همچنین 6 جرم از 10 جرم اول استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شامل تهدید 17.9- درصد، ضرب و جرح عمدی 13.6- درصد، توهین به اشخاص عادی 7.5- درصد، انتشار تهمت، افترا، نسبت های توهین آمیز 43.9- درصد و ایراد صدمه بدنی غیر عمدی 21.9- درصد کاهش داشته است.

بخشنده ادامه داد: با وجود بضاعت و امکانات کم در استان محروم ایلام این معاونت توانست با تلاش و استفاده از تمام ظرفیت ها در سال 1398 رتبه 13 ام را در بین معاونت های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کشور کسب کند.

در این جلسه ویدیوئی محمد باقر الفت ضمن تقدیر از تلاش معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های کشور در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی افزود: پیرو تاکیدات ریاست قوه قضائیه باید بستری فراهم شود تا از توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه های سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، نظارت بر اجرای قوانین، میانجی گری و صلح و سازش، باز اجتماعی شدن متهمان و مجرمان و حمایت از بزه دیدگان استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۹ ، ۱۴:۱۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان جلسه شورای مشورتی خانواده به منظور بررسی وضعیت سامانه تصمیم(سامانه ثبت، غربالگری و ارجاء پرونده های مربوط به دعاوی خانواده) به ریاست عبدالوهاب بخشنده برگزارشد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، عبدالوهاب بخشنده گفت: اهم کار شورای مشورتی خانواده رصد، نظارت و آموزش مشاوران و زوجین با همکاری همه دستگاه های عضو این شورا می باشد.

بخشنده بیان کرد: کیان خانواده و حفظ ارزش های آن بسیار مهم و ضروری است از این رو یکی از برنامه های این معاونت در سال های اخیر توسعه مراکز تخصصی مشاوره خانواده در استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: حدود دو سال است که سامانه تصمیم در استان با همکاری بهزیستی با هدف ثبت، غربالگری و ارجاء پرونده های مربوط به دعاوی خانواده به مراکز مشاوره تخصصی خانواده، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون سامانه تصمیم در مرکز استان فعال بوده و ضروری است با همکاری بهزیستی در سایر شهرستان های استان راه اندازی شود.

در ادامه برخی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در جهت سازش و همچنین انجام فرآیند مشاوره تخصصی استفاده کنیم و در صورت امکان از مراکز مشاوره موفق استان تقدیر به عمل آید که این امر موجب دلگرمی و انگیزه بهتر مشاوران خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۳:۲۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: نهاد های مردمی نهادهایی هستند که به صورت داوطلبانه، غیر دولتی، غیر سیاسی و با مجوز یکی از مراجع ذی صلاح فعالیت می کنند و هدف ما از همکاری با این نهادها، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهاد های مردمی با قوه قضائیه و همینطور بهره مندی از ظرفیت نهادهای مردمی در راستای تحقق اهداف قوه قضائیه، می باشد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، عبدالوهاب بخشنده در جمع مسئولین نهاد های مردمی استان گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه های تحولی قوه قضائیه و به منظور توجه نظام مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، میانجی گری و صلح و سازش، باز اجتماعی شدن مجرمان، نظارت بر اجرای قوانین و حمایت از بزه دیدگان، برنامه ای به همین منظور توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تهیه و برای اجرا به معاونت پیشگیری دادگستری های سراسر کشور ابلاغ شده است.

بخشنده افزود: نهاد های مردمی بازوان توانمند نظام در راستای برقراری عدالت اجتماعی و اهرمی برای نظارت مردم بر مردم و مردم بر مسئولان به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم می باشند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته این معاونت با نهاد های مردمی همکاری و تعامل خوبی داشته است و امیدوارم بتوانیم همکاری بیشتر و موثر تری در راستای انجام این برنامه داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: یکی از مواردی که می تواند برگ برنده ما در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی باشد، استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی در این امر است که نقش آنها در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی بسیار پر رنگ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۹ ، ۱۲:۵۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با پیگیری این معاونت در خصوص گزارش مردمی مبنی بر تخریب منابع طبیعی و تصرف اراضی ملی در حاشیه شهر ایلام، با دستور دادستان مرکز استان این محدوده رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، با پیگیری این گزارش مشخص شد فردی با قطع چند اصله درخت اقدام به تخریب منابع طبیعی و تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده است.

در ادامه و با ارجاع موضوع از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به دادستان مرکز استان، با دستور دادستان و با حضور علی رحمی معاون دادستان، مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست استان، روسای منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان ایلام و یگان های حفاظت منابع طبیعی این محدوده رفع تصرف شد و پس از تشکیل پرونده قضایی، خاطیان جهت سیر مراحل قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین با دستور دادستان مرکز استان مقرر شد اکیپی متشکل از یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری در این منطقه مستقر شده و از هر گونه تصرف اراضی ملی و قطع درختان پیشگیری شود و خاطیان نیز جهت پیگرد قضایی به دستگاه قضایی معرفی شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۹ ، ۱۳:۵۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: نظر کارشناسان رسمی دادگستری نوعی همکاری در جهت کشف و احراز حقیقت برای مقام قضایی است و در تمام زمینه های تخصصی، کارشناسان رسمی دادگستری مورد وثوق دستگاه قضایی استان می باشند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده در جلسه انتخابات مجمع عمومی عادی کانون کارشناسان رسمی استان ضمن با اهمیت خواندن کانون کارشناسان رسمی افزود: در انتخابات اعضاء دقت و حساسیت خاصی به عمل آید و سعی شود که شایسته ترین افراد از نظر تعهد، تخصص و اخلاق انتخاب شود.

بخشنده افزود: همانطور که می دانیم در قانون آیین دادرسی نظریه کارشناسی در زمره ادله اثبات دعوی آمده است و دارای امتیازات خاص است که قابل اعتراض از طرف اصحاب دعوی بوده و حتی در صورتی که با اوضاع و احوال محقق و معلوم مورد کارشناسی مطابقت نداشته، مقام قضایی می تواند به ذکر موارد، به آن ترتیب اثر ندهد و این خود از مزایای نظریه کارشناسی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۱:۱۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام