معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۱۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

با حضور مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام و با همکاری بسیج حقوق دانان سپاه امیر المومنین(ع) استان، جلسه ای با موضوع حفاظت از محیط زیست برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام، روشنی در این جلسه ضمن تقدیر از نقش سازنده بسیج در راستای خدمت رسانی و پیگیری مطالبات مردمی در همه زمینه ها بیان داشت: باید با پیگیری خواسته های عموم جامعه، شناسایی نقاط ضعفو آسیب های اجتماعی در همه حوزه ها صورت پذیردتا مشکلات برطرف و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی افزود: لازم است برای حفاظت از محیط زیست استان که سرمایه ای طبیعی است، اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار داده و با اطلاع رسانی گسترده زمینه را برای همکاری آحاد جامعه فراهم کنیم.

روشنی ادامه دا: یکی از مشکلاتی که در سال جاری در استان با آن مواجه هستیم ودر آینده نیز جدی تر خواهد شد کمبود آب است که علل متعددی از جمله، کاهش بارندگی، افزایش جمعیت، گرمتر شدن کره زمین و مهمتر از همه استفاده بی رویه و غیر مجاز از آب شرب می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر استان و خشکسالی بی سابقه، مراقبت از محیط زیست و حیات وحش بیشتر از گذشتهنیاز است و بایددر دستور کار همه دستگاه های متولی قرار گیردضمن اینکه مامورین محیط زیست با افزایش گشت ها و اتخاذ تدابر مراقبتی از حیات وحش استان حفاظت کنند.

روشنی افزود: باید با همکاری و همفکری دوست داران محیط زیست، سازمان های مردم نهاد استان و دستگاه های متولی آب مورد نیاز جانوران و حیوانات وحشی تامین گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۱ ، ۰۸:۵۳
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

در پی دیدار مردمی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با مردم محله بانقلان در مسجد آن محله و بررسی و پیگیری مشکلات آنان، اهالی بانقلان، دهیاری، شورا و هیئت امنای مسجد مراتب تقدیر و تشکر خود را از وی به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی پس از این دیدار مردمی و استماع مشکلات آنان دستورات و مکاتبات لازم را جهت پیگیری و حل مشکلات آنان به عمل آورد.

در متن تقدیر مردم محله بانقلان آمده است: «بی شک مردم شریف، زحمات خالصانه ای که برای رفع گرفتاری و مشکلات آنان برداشته می شود فراموش نخواهند کرد، آرزوی طول عمر با عزت و برکت برای رهبر فرزانه انقلاب و همه خدمت گزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند منان خواستاریم.

بر آن شدیم از زحمات بی دریغ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری که در اردیبهشت ماه با حضور در بین مردم بانقلان و پیگیری مشکلات آنان باعث رفع مشکلاتی از جمله: رفع آلودگی مشکلات کمربندی، کمک به خانواده های بی بضاعت، در دستور کار قرار دادن امکانات رفاهی باشگاه ورزشی شهدای بانقلان و رفع مشکلات شخصی تعدادی از مردم گردیده است تقدیر و تشکر نماییم»

گفتنی است روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای دیدارهای مردمی از مناطق حاشیه شهر، از 5 محله شهر ایلام بازدید و برای حل مشکلات و مسائل مطرح شده، دستورات لازم را صادر نمودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۵۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: بر اساس بند 5 اصل 156 قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضائیه محول شده که برای انجام این وظیفه مهم همکاری و همیاری همه نهاد ها و دستگاه ها ضرورری است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری ضمن با اهمیت خواندن جایگاه دانشگاه در جامعه افزود: ما از دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی انتظار داریم در راستای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی با این معاونت تعامل و همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در این راستا پیشنهادات و انتقادات را با دل و جان می پذیریم و از نظرات اساتید حوزه های مختلف استقبال می کنیم.

در این نشست ناصری رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام ضمن استقبال از همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: رسالت اصلی دانشگاه تعلیم و تربیت است و با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی ریشه در تعلیم و تربیت دارد، با افتخار همکاری خود را در این راستا اعلام می کنیم.

ناصری افزود: اگر امروز اقدام موثری انجام ندهیم در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد لذا همکاری و تعامل و استفاده از تمام ظرفیت ها لازم و ضروری است.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام منعقد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۴۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به همراه رئیس کل دادگستری استان در ادامه سلسله بازدیدهای حوزه های قضایی استان و به منظور بررسی مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه ها، از شهرستان های چرداول و هلیلان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، علی محمدی در این بازدید با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، و تاکیدات ریاست قوه قضاییه تاکید کرد: به منظور اجرا و پیاده سازی سند تحول قضایی وظیفه ما حفظ اقتدار و شأن دستگاه قضایی با رعایت دقت و سرعت در رسیدگی ها و تکریم و گرامی داشت همه مراجعین به دستگاه قضایی استان است.

روشنی در این بازدید ضمن تاکید بر تشکیل منظم و به موقع جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از ظرفیت اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی را مهم و ضروری دانست.

وی در این بازدید در باره موضوعات مختلف از جمله، کاهش ورودی پرونده و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در راستای حل و فصل پرونده ها و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی با مسئولین قضایی شهرستان های چرداول هلیلان گفتگو کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۲۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

در راستای انجام برنامه های مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جهت همکاری و تعامل بیشتر، تفاهم نامه ای مابین این معاونت با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و انجمن معتادان گمنام استان ایلام منعقد شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، روشنی در جلسه ای به همین منظور با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همچنین مسئول انجمن معتادان گمنام استان گفت: با توجه به اینکه جرائم مربوط به مواد مخدر در استان و کشور زیاد است و همچنین بخش اعظم زندانیان مربوط به مواد مخدر می باشند لازم است در این راستا اقدامات موثری انجام گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افرود: آسیب های اجتماعی فراوانی ناشی از مواد مخدر وجود دارد که هم افراد جامعه را تهدید می کند و هم خانواده زندانیان مواد مخدر را در معرض مشکلات دیگر قرار می دهد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مصوب این معاونت در سال جاری برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد است که برای اجرای کامل و موثر این برنامه نیاز به همکاری ادارات و دستگاه های متولی در استان است.

روشنی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت همه نهادها و سازمان ها بویژه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و انجمن معتادان گمنام استان که تجربیات خوبی در این زمینه دارند می تواند کمک موثری به این معاونت در راستای پیشگیری و کاهش اعتیاد باشد.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ای در سه جلد به امضاء روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و محمدی مسئول انجمن معتادان گمنام استان منعقد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۲۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

در راستای تاکید ریاست قوه قضائیه مبنی بر ارتباط وثیق با مردم، میز خدمت با حضور رئیس کل دادگستری استان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دیگر معاونان رئیس کل در محل مصلی ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی گفت: یکی از برنامه هایی که با شروع به کار علی­محمدی رئیس کل جدید دادگستری استان به صورت جدی در دستور کارقرار گرفته، برگزاری میز خدمت در مساجد محله های مختلف شهر ایلام و دیگر مناطق استان می باشد.

وی افزود: میزهای خدمت با هدف ارتباط بدون واسطه و نزدیکی هر چه بیشتر مردم با رئیس دادگستری و مقامات قضایی استان است تا هم اقدامی عملی در راستای جهاد تبیین صورت گرفته باشد و هم مردم بتوانند مشکلات خود را با مسئولین در میان بگذارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: یکی از برنامه هایی که قرار است توسط این معاونت به جد پیگیری شود، برگزاری میز خدمت و ملاقات چهره به چهره با مردم در مناطق مختلف شهر مخصوصا در مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر است که از ابتدای سال تاکنون در 5 منطقه از مناطق شهر ایلام برگزار شده است.

روشنی تصریح کرد: همین ملاقات های مردمی و دیدار چهره به چهره یک دلگرمی برای مردم است چرا که مردم از اینکه مسئولین در میان آنان حضور پیدا کنند و برای حل و فصل مشکلات آنان تلاش کنند دلگرم می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۲۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به منظور افزایش همکاری های مشترک با حوزه های علمیه استان و همچنین برگزاری جلسه توجیهی برای مشاوران مذهبی، با حجت الاسلام و المسلمین مراد بیگی مدیر حوزه های علمیه استان و کارشناسان مذهبی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی در این دیدار با بیان این که استحکام و قوام خانواده جزء اولویت های اصلی این معاونت است افزود: با توجه به آسیب هایی که در جامعه متوجه خانواده است تلاش می کنیم از تمام ها ظرفیت ها مخصوصا استفاده از مشاوران مذهبی در جهت افزایش روحیه گذشت وایثار استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات مهم جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم، با توجه به افزایش طلاق در استان، استفاده از مشاوران مذهبی در کاهش این آسیب اجتماعی با همکاری مرکز حوزه های علمیه استان است که در جهت سازش زوجین متقاضی طلاق و همکاری با مراکز مشاوره خانواده از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: انتظار است کارشناسان مذهبی معرفی شده با جدیت و در تعامل با مراکز مشاوره خانواده در راستای این آسیب مهم تلاش کنند و نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به این معاونت ارسال نمایند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مراد بیگی مدیر حوزه های علمیه استان ضمن تشکر از تلاش های مسئولین قضایی استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و آسیب های مربوط به خانواده افزود: حوزه علمیه آمادگی کامل خود در همه زمینه ها مخصوصا معرفی مشاوران مذهبی در راستای صلح و سازش مابین زوجین متقاضی طلاق، با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام می دارد.

روشنی در این نشست که مشاوران مذهبی نیز حضور داشتند، مطالب و تذکرات لازم در خصوص مشاوره های مذهبی که به زوجین ارائه می شود بیان و مشاورین مذهبی را در باره موضوعات و مسائلی که در این زمینه وجود دارد توجیه کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۱ ، ۱۳:۲۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام به منظور بازرسی از حوزه قضایی مهران در معیت رئیس کل دادگستری استان از بخش های مختلف آن حوزه قضایی دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی ضمن بازدید از بخش های مختلف در باره موضوعات مختلف از جمله، کاهش ورودی پرونده و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، بزرگان و ریش سفیدان در این راستا، رعایت حقوق عامه و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی گفتگو و تبادل نظر کرد.

روشنی در این بازدید ضمن تاکید بر تشکیل منظم و به موقع جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از ظرفیت اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم را در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی مهم و ضروری دانست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۲۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به همراه رئیس کل دادگستری استان در راستای بازدید دوره ای از حوزه های قضایی استان و به منظور حل مشکلات آن حوزه از حوزه قضایی شهرستان دهلران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ضمن بازدید، روشنی در جلسه ای که با همین منظور برگزار شد، در مورد مشکلات و موانع موجود در شهرستان و راهکار های اجرایی برای حل این مشکلات گفتگو کرد.

روشنی همچنین مصوبات جلسه گذشته شورای پیشگیری شهرستان دهلران که با حضور وی انجام شد را پیگیری و در مورد فرایند واگذاری اراضی به طایفه کاید خورده و موانع عدم تحقق واگذاری اراضی به طایفه مذکور و همچنین فرایند تعیین تکلیف و واگذاری اراضی 900 هتکاری به طایفه مموس را پیگیری کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۱۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، کارگاه آموزی به منظور پیشگیری از سرقت و جلوگیری از خرید و فروش اموال مسروقه برای صنف طلا و جواهرات برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، این کارگاه های آموزشی که برای صنوف دیگر از جمله سمساری ها و امانت فروشی ها و همچنین برای صنف تعمیر کنندگان موبایل و کامپیوتر نیز برگزار گردید در راستای عملیاتی شدن مصوبات مربوط به جلسه کنترل و خرید و فروش اموال مسروقه صورت گرفت.

در این کارگاه در مورد رعایت نکات مربوط به خرید و فروش طلاجات بدون فاکتور و مجازات های مربوط به آن و همچنین رعایت اصول امنیتی و مراقبتی مطالب لازم ارائه گردید.

گفتنی است این کارگاه های آموزشی با همکاری اتاق اصناف استان و در محل سالن جلسات آنان و با حضور شهبازی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدرس کارگاه برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۰۶
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

کارگاه آموزشی، توجیهی برای صنف تعمیر کنندگان موبایل و کامپوتر در راستای مصوبات جلسه پیشگیری از سرقت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، این کارگاه که به میزبانی اتاق اصناف استان برگزار گردید، در مورد موضوعاتی چون: خرید، فروش، پنهان کردن یا به دست آوردن اموال مسروقه همچنین در مورد کپی غیر مجاز از اطلاعات گوشی، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و انتشار عکس، فیلم و نوشته مربوط به گوشی های تلفن همراه یا رانه های شخصی آموزش های لازم ارائه گردید.

همچنین شهبازی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدرس کارگاه هشدارها و نکات لازم در این خصوص را به افراد حاضر در کارگاه گوشزد کرد و مجازات های اعمال شده در باره این جرائم را تشریح کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۰۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، کارگاه های آموزشی، توجیهی و نظارتی برای صنف سمساریها و امانت فروشی ها به منظور  پیشگیری از خرید و فروش اموال مسروقه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، در این کارگاه  آموزشی موضوعاتی چون مجازات تحصیل و خرید و فروش اموال مسرقه، ارشاد و راهنمایی در خصوص عدم خرید اموال بدون احراز هویت فروشنده مطرح گردید.

این کارگاه های آموزشی با همکاری اتاق اصناف استان و در محل سالن جلسات آنان و با حضور شهبازی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدرس کارگاه برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۳:۵۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری به ریاست عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان و سایر اعضاء برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، رئیس کل دادگستری استان به آگاهی بخشی عمومی اشاره و عنوان نمود: اجرای قانون با تفکر و برنامه ریزی مناسب میسر است ویکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم آگاهی داشتن عامه مردم از قوانین و مقررات است.

علی محمدی پیشگیری از وقوع جرم را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری امروزه در همه زمینه ها و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بازوی توانمند برای حفظ حقوق عامه و دستگاههای دولتی است و می تواند کمک فراوانی درهمه زمینه ها نمایدکه باید غنیمت شمرده شود.

عای ترین مقام قضایی استان افزود: هدف اصلی پیشگیری ، هشدار دادن و آگاه کردن عموم مردم به آسیب های اجتماعی است ودر این راه نقش صدا و سیما در زمینه اقناع مردم، آموزش، فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه ارزنده و پررنگ است و باید از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز، حذف پارکینگ و اضافه بناها باید اولویت را بر آموزش و آگاه سازی عمومی قرار دهیم و مشاورین املاک باید آموزش های لازم را در این زمینه ببینند و همچنین آموزش ناظرین ساختمان در دستور کار قرار گیرد تا مالکان و سازندگان با مشکلات ناشی از افزایش طبقات و اضافه بنا، حذف پارکینگ ، تبعات سایر اقدامات غیر کارشناسی آشنا شوند و بر اساس پروانه صادر شده اقدام به ساخت و ساز نمایند، لذا این یک مطالبه عمومی است که نیاز به یک همت همگانی دارد تا با افراد سودجو مقابله و از تخلفات و وقوع جرم جلوگیری شود.

علی محمدی خطاب به اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: رویکرد و اولویت دادگستری استان کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی است و این امر با آگاهی بخشی به جامعه و پیشگیری از وقع جرم میسر است.

در ابتدای جلسه روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دستور کار جلسه را بیان کرد و افزود: هدف ارائه راهکارهای پیشگیرانه برای انجام کار کارشناسی و اصولی جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، تبعات حذف پارکینگ، مشکلات اجتماعی ناشی از اضافه بنا در شهر ایلام است که اولین قدم انجام کار فرهنگی است که وظیفه ای همگانی و متولی آن همه دستگاهها هستند و بعد، برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۱۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: بر اساس قانون پیشگیری از وقوع جرم همه دستگاه ها موظفند در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی در نشست صمیمی با مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام، نقش صدا و سیما را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بارز و پررنگ توصیف کرد و افزود: صدا و سیما می تواند در قالب سریال هایی با زبان محلی پیام پیشگیرانه را به مردم منتقل کند.

روشنی ادامه داد: بدون شک همه ما در مقابل مردم که ولی نعمت نظام هستند مسئول می باشیم لذا باید تمام تلاش خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: باید تمام افراد جامعه  با حقوق خود آشنا شوند چرا که جامعه قانونمند مساوی با جامعه سالم و به دور از آسیب اجتماعی است.

بازوند مدیر کل صداو سیمای مرکز استان در این نشست ضمن استقبال از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری استان در راستای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های حقوقی آمادگی خود را جهت کمک به این معاونت اعلام نمود.

 در پایان این نشست مقرر گردید تفاهم نامه ای ما بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و صدا وسیمای مرکز استان منعقد شود که پیام های پیشگیرانه توسط کارشناسان حقوقی این معاونت از طریق رادیو وشبکه استانی پخش گردد، همچنین تفاهم گردید برنامه سیمای خانواده با حضور کارشناسان حقوقی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا و پخش گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۰۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام