معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در بازدید از واحد تولید میلگرد فولادی گفت: این واحد تولیدی از سال 97 تاکنون تعطیل بوده و با پیگیری های صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان و نهاد های اجرایی مقرر شد ظرف 2 ماه آینده به چرخه تولید بازگردد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دهقانی افزود: در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهش تولید و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر ورود دستگاه قضایی برای کمک به تحقق شعار سال و رفع موانع تولید، ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی استان تلاش دارد که به تمامی شرکت ها و واحد های تولیدی که برای ادامه فعالیت مشکل حقوقی قضایی و یا مشکلاتی دیگر دارند کمک کند که به چرخه تولید بازگردند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: تلاش می کنیم در این ستاد از ظرفیت همه نهادها و دستگاه هایی که در این خصوص مسئولیت و تکلیف دارند استفاده کنیم و در این راستا دستگاه قضایی حمایت و نظارت لازم را انجام می دهد تا بتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم.

وی افزود: بازگشت به چرخه تولید این واحدها هم در اقتصاد استان موثر است و هم کارگرانی که در این کارخانه به علت تعطیلی بیکار شده اند مجددا مشغول به کار می شوند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و نهادهای حمایتی و تسهیلات دهنده و بانک عامل به صورت میدانی در محل واحد تولیدی حضور پیدا کردند و پس از بررسی پیشنهادات مصوباتی با حضور همه اعضاء به تصویب رسید.

دهقانی ادامه داد: پس از بررسی های صورت گرفته مقرر شد اقدامات لازم جهت شروع به کار واحد تولیدی انجام گیرد و سهامداران واحد تولیدی قول دادند با حل مشکلات پیش رو ظرف 2 ماه این واحد تولیدی شروع به کار نماید.

دهقانی در پایان تاکید کرد: در حوزه اجرا ستاد تسهیل هم کمک بکند تا واحد های تولیدی سطح استان که به علت های مختلف تعطیل شده اند فعالیت شان را از سر بگبرند و در این راستا دستگاه قضایی هم کمک و حمایت لازم را انجام می دهد.

گفتنی است در بازدید از واحد تولیدی نورد ایوان غرب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستان مرکز استان، معاون قضایی دادگستری استان، رئیس دادگستری شهرستان ایوان، فرماندار ایوان و تعدادی از سازمان های خدمات دهنده حضور داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۱:۱۳
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: یکی از دغدغه های آیت الله رئیسی بحث اجرای طرح کاداستر در جهت صدور اسناد و املاک مالکیت فاقد سند می باشد که در صورت اجرای صحیح طرح مذکور زمینه وقوع خیلی از جرائم از جمله حاشیه نشینی، پدیده زمین خواری و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی از بین رفته و یا کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، عبدالوهاب بخشنده در جمع اعضای کارگروه اجرای طرح کاداستر استان گفت: در اجرای این طرح قانون گذار وظایفی برای دستگاهها مشخص نموده که همگی موظف به انجام تکلیف در جهت حفظ و حراست از املاک خود بوده و در صورت قصور یا کوتاهی از هر دستگاه، بعنوان یک نهاد مطالبه گر بدواً پیگیری و در صورت عدم انجام، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و در این مورد با هیچ دستگاه و سازمانی تعارف نداشته و مماشات نمی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: یکی دیگر از علل تغییر اراضی بصورت غیرقانونی، تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز ارائه خدمات از طرف دستگاههای خدمات رسان به آنها می باشد که باعث ایجاد انگیزه افراد سودجو جهت تصرف غیرقانونی اراضی و تغییر کاربری می گردد.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اراضی استان تخلیه نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی و محیط زیست است که باعث نابود شدن این اراضی می گردد و متاسفانه در استان رواج پیدا کرده و یک تهدید جدی محسوب می شود و باید افراد خاطی به عنوان تخریب کننده محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۹ ، ۱۱:۵۹
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اهدای لوح، تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، محمد علی اقدسی از حضور مستمر عبدالوهاب بخشنده در کلیه جلسات تخصصی و اجرایی و همچنین تلاش های بی شائبه در اجرای ماده 8 آیین نامه اجرایی تبصره 3 الحاقی ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده 54 رفع موانع تولید رقابت پذیر و دستور العمل اجرایی کاداستر اراضی کشاورزی و حفظ و صیانت از عرصه های کشاورزی که در راستای تحقق اهداف و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان امور اراضی بوده، تقدیر و تشکر نموده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۹ ، ۱۱:۰۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام