معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: حاشیه نشینی در شهر ایلام رو به گسترش است اما هنوز به یک معضل جدی تبدیل نشده است و در صورت غفلت به بحرانی برای آینده شهر ایلام تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان ایلام، بخشنده در جلسه ای با عنوان پیشگیری از رشد و گسترش بافت های ناکارآمد شهری با اشاره به اینکه افراد سودجو در مناطق حاشیه شهر ایلام اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند افزود: البته تعداد زیادی از این افراد شناسایی و مورد پیگرد قرار گرفته اند اما به علت کمبود نیروی انسانی یگان های حفاظت از اراضی ملی مربوط به دستگاه های ذی ربط، کاستی هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

بطور کلی علل و عوامل شکل گیری و گسترش حاشیه نشینی و بافت های ناکارآمد به دو دسته تقسیم می شوند:

اول علت یا علل دور شکل گیری مناطق ناکارآمد و حاشیه نشین، مانند فقر، بیکاری، خشکسالی، مهاجرت بی رویه، جمعیت جوان، تبعیض، بی سوادی، توزیع ناعادلانه ثروت و سیاست های اقتصادی کلان غیراثربخش، عدم توازن در تولید ثروت ... که معمولاً به گذشته ها بر می گردد و حل و فصل آن ها زمان‏بر می باشد.

دوم، علل و عوامل نزدیک مانند تخریب و تصرف عدوانی املاک و زمین های دولتی، تغییر کاربری های غیرمجاز، تفکیک غیرقانونی اراضی (دولتی و غیردولتی)، وجود زمین ها و اراضی بلاتکلیف، وضعیت نامشخص مالکیت این قبیل زمین ها و اراضی، نبود کنترل و نظارت کافی، گسترش فساد اداری در برخی کارکنان، مشاورین املاک غیرقانونی، واسطه ها، دلالان و غیره می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از دستگاه های خدمات رسان با واگذاری انشعاب آب، برق، گاز و ... باعث ایجاد حق برای افرادی می شوند که در حاشیه شهر به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز می کنند که این موضوع باعث تشویق دیگران برای اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد:جلوگیری از تغییر کاربری های غیر قانونی اراضی توسط مالکین خصوصی و دولتی و نیز اجرای طرح ماده 9 قانون کاداستر در جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از محدوده و اراضی ملی موثر خواهد بود.

بخشنده ادامه داد: بعضی از دستگاه های اجرایی در نگهداری و صیانت از املاک خود کوتاهی می کنند که این موضوع باعث ایجاد پرونده های متعددی در حوزه های قضایی استان مخصوصا شهر ایلام شده است که میطلبد دستگاه های مربوطه اقدامات فوری در این خصوص اتخاذ نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۰۰ ، ۱۳:۵۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام