معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، جلسه شورای قضایی استان با محوریت بزرگداشت هفته قوه قضائیه و با ریاست علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

رییس شورای قضایی استان، خدمت به مردم را هم ردیف و هم سنگ با عبادت خداوند برشمرد و قرار گرفتن در معرض مراجعه و نیاز مردم را بهترین فرصت برای همه خدمتگزاران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تکریم ارباب رجوع بیان کرد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به برنامه های هفته قوه قضاییه افزود : این هفته، فرصتی برای تجلی عملکرد دستگاه قضایی و مجال ارتباط بیشتر و خدمت مضاعف به مردم است.

وی افزود: این ایام فرصت مغتنمی برای یاد کردن از تلاشگران عرصه عدل، داد و تکریم خالصانه این قشر خدوم و تجلیل از مقام شامخ مجتهد متفکر، شهید بهشتی و سایر شهدای این مجموعه است تا به نوعی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوه قضاییه پاس داشته شود.

دهقانی ادامه داد: هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای بررسی و تبیین تحولات بزرگ قوه قضاییه در یک سال اخیر و در دوران ریاست حضرت آیت الله رئیسی و مجالی برای بازبینی برنامه های اجرا شده و اقدامات صورت گرفته در مجموعه قوه قضاییه و دستگاه قضایی استان است.

دهقانی با اشاره به اهمیت موضوع جهش تولید به عنوان شعار و محور برنامه های سال 99، خواستار توجه ویژه همه اعضاء شورای قضایی استان به برنامه های تحولی قوه قضاییه از جمله مبارزه با فساد، رفع موانع تولید، مقابله با قاچاق کالا و ارز، تشدید بارزسی ها و نظارت هرچه بیشتر بر اجرای صحیح قوانین و وضعیت بازار در استان شد.

رئیس کل دادگستری استان ضمن اعلام برنامه های ابلاغ شده هفته قوه قضاییه، خواستار اطلاع رسانی مناسب از عملکرد دستگاه قضایی و تشریح کامل اقدامات فعلی با چشم انداز آینده و سیاست ها و برنامه های جدید قوه قضاییه در طول هفته قوه قضائیه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۰۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، سومین کارگاه آموزشی داوری در جهت ارجاع دعاوی به داوری در استان تشکیل گردید.

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در ابتدای شروع این کارگاه اظهارداشت: داوری در دعاوی حقوقی روشی کم هزینه نسبت به دادرسی در محاکم قضایی است و در عین حال دارای ضمانت اجرای قوی می باشد.

بخشنده گفت: مرکز کانون داوری به طور رسمی در استان افتتاح شده است و تاکنون 2 کارگاه آموزش داوری با حضور اساتید مجرب کشوری برگزار شده و اکنون نیز سومین کارگاه در حال برگزاری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: یکی از مهمترین مزایای داوری، سرعت بخشی به حل و فصل دعاوی حقوقی است.

این کارگاه با حضور  بیش از 100 نفر از شرکت کنندگان متقاضی داوری در محل هتل زاگرس ایلام برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۱۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

رئیس کل دادگستری استان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تلاش در جهت حل مشکلات و رفع موانع تولید در سطح استان باعث افزایش امنیت در جامعه می شود.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، دهقانی برگزاری این جلسه را در راستای اجرای دستور العمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر حمایت قانونی و قضایی و رفع مشکلات تولیدکنندگان دانست و افزود: ما در این ستاد به کمک همه اعضا تلاش خواهیم کرد در چهارچوب قانون مشکلات و موانع تولید کنندگان و سرمایه گذاران در سطح استان را برطرف کنیم.

دهقانی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، دستگاه قضایی هم در جهت رفع موانع تولید تلاش می کند و هم مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار می دهد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: همه نهادها و سازمان ها تکلیف دارند برای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، تلاش و همت نمایند.

 در پایان این جلسه که با ریاست رئیس کل دادگستری استان و حضور مدیران عامل بانک های ملی و کشاورزی استان و مدیران ادارات مربوطه برگزار گردید مشکلات بانکی یکی از شرکت های تولیدی استان برطرف و همینطور مشکلات مربوط به گاز و برق یکی دیگر از واحد های تولیدی استان مرتفع گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۹ ، ۰۸:۴۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: شروع به کار مرکز کانون داوری در استان تاثیر مستقیمی در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی استان دارد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، عبدالوهاب بخشنده در آیین افتتاح مرکز کانون داوری استان ایلام گفت: افتتاح این کانون گام مهمی در جهت ساماندهی نهاد داوری و مقدمات اجرای باب هفتم از قانون آیین دادرسی مدنی می باشد.

بخشنده افزود: کانون داوری می تواند به عنوان یک سازمان مردم نهاد نقش موثری در حل و فصل اختلافات داشته باشد و افراد در صورت بروز اختلاف می توانند با استفاده از داوران منتخب و معرفی شده از طرف خود نسبت به حل و فصل اختلافات اقدام نمایند.

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: با توجه به اینکه داور با توافق طرفین انتخاب می شود لذا آراء صادر شده کمتر مورد اعتراض طرفین قرار گرفته و در اکثر موارد طرفین به رای صادره تمکین می کنند.

بخشنده تاکید کرد: با اشاره به اینکه معمولا رسیدگی در محاکم قضایی چند مرحله ای است و هر مرحله نیز مستلزم رعایت تشریفات زیاد و طولانی است، تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به اختلافات و صدور رأی توسط داور یا داوران، یکی از ویژگی های بارز و از محاسن امر داوری است.

راه اندازی مرکز کانون داوری یکی از برنامه های مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بوده و در این راستا دوره های آموزشی داوری در سه مرحله برگزار و به افراد متقاضی داوری آموزش های لازم ارائه گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۰۳
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان گفت: حضور فعال و کاربردی اعضای شورای پیشگیری استان و استفاده از ظرفیت و اقدامات عملی این شورا می تواند در پیشگیری و کاهش جرائم تاثیر بسزایی داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، رئیس کل دادگستری استان گفت: وضعیت استان از نظر جرم سرقت در کشور وضعیت خوبی است ولی با توجه به این که جرم اول استان محسوب می شود باید اقدامات موثر و عملی در جهت کاهش این جرم انجام گیرد.

دهقانی تاکید کرد: تمرکز ما باید بر روی اقدامات ما قبل جرم باشد و از این طریق باید معادلات ارتکاب جرم را از بین برد و با اقدامات وضعی قبل از وقوع جرم هزینه ارتکاب جرم را افزایش داد. وی افزود: اگر امکان کشف و حفاظت فیزیکی بالا باشد جرم سرقت کاهش پیدا می کند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: پایش تصویری در نقاط مختلف شهر، بانک ها و موسسات دولتی و خصوصی را در اولویت اقدامات پیشگیرانه در جرم سرقت عنوان کرد و افزود: اصناف هم در زمینه حفاظت فیزیکی و نصب دوربین باید همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان از دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی استان با محوریت دانشگاه ایلام خواست کارهای تحقیقی و پژوهشی با موضوعات جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت را در دستور کار خود قرار دهند.

از دیگر موارد مهم مورد اشاره رئیس کل دادگستری جهت کاهش جرم سرقت می توان به نظارت بر بازار خرید و فروش اموال دسته دوم که باید ساماندهی و نظارت دقیق بر آنان اعمال شود و همچنین مواردی چون ایجاد بانک اطلاعاتی سارقین حرفه ای، آگاهی سازی عمومی از طریق رسانه های جمعی، عدم اجازه حذف پارکینگ در کمیسیون ماده 100 شهرداری، ساماندهی معتادان متجاهر و جمع آوری متکدیان اشاره کرد.

در این جلسه خسروی زاد دادستان مرکز استان عواملی چون متکدیان سطح شهر، معتادان متجاهر، عدم مراقبت بعد از خروج معتادان، عدم وجود پارکینک و عدم وجود پایش تصویری مناسب در سطح شهر را از عوامل موثر در افزایش سرقت عنوان کرد و افزود: فشار های ناشی از بیکاری به دلیل انتشار ویروس کرونا هم در افرایش سرقت در ماه های اول تاثیر گذار بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۴۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

نام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره با نام رهبر حکیم و قاطع، حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است. بزرگ مردی که تنها به پشتوانه ایمان و اعتقاد و آزادگی و به مدد محبت همیشه ماندگارش در دلهای ایرانیان، کاخ حکومت ستم شاهی را ویران کرد و همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند "امام کبیر ما عصر جدیدی را در زمان ما آغاز کردند" امام راحل (ره) فصل نوینی فراروی تاریخ ایران اسلامی گشود.

قیام خونین 15 خرداد نیز نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، روزی که جمعی از مردان و زنان انقلابی و ایثارگر جان خویش در طبق اخلاص نهاده و به تأسی از مولای خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با نثار خون خود سند آزادگی و استقلال مردمان این مرز و بوم را امضاء کردند.

رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به عموم مردم شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان عزّت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در تمامی عرصه های جهانی و بین المللی خواستاریم.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۴۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان محور های مهم اقدامات دادستانی را در سال 1398 بیان کرد.

دستگیری 15 نفر از سرکردگان اراذل و اوباش در استان و صدور کیفرخواست برای آنان، برخورد جدی با مزاحمین نوامیس مردم و مزاحمان برای دانش آموزان، جمع آموری سلاح و مهمات با تشکیل کارگروه ویژه و کشف بیش از 2000 قبضه سلاح و مهمات غیر مجاز، پیگیری پرونده های مهم در کارگروه جرائم مهم استانی و دستگیری متهمین متواری، اعاده وضع به حالت سابق در مورد بیش از 200 هکتار از اراضی ملی و بیش از 100 هکتار از اراضی کشاورزی به بیت المال، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای 600 نفر به طوری که در این مدت 38 کارگاه تولید ماسک راه اندازی و 200 نفر مشغول به کار شده و جلوگیری از تعدیل بیش از 700 نفر نیروی کار، نظارت ویژه بر عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی، مبارزه جدی با قاچاق دام و کشف بیش از 2000 راس دام قاچاق در استان، بیش از 5000 پرونده سرگردان در کلانتری ها در سال 1398 وجود داشته که بیش از 921 درصد کاهش پرونده های معوقه از اول مهر ماه تا پایان سال اتفاق افتاده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین محور برنامه های سال 1399 را اینگونه بیان کرد:

پیگیری جدی و بروز سیاست های دستگاه قضایی که در قالب بخش نامه و دستور العمل صادره از سوی ریاست معظم قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس کل دادگستری استان، همکاری و حمایت لازم در راستای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری مزین به سال جهش تولید شده است، کاهش ورودی پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری از ظرفیت های جدید قانون آیین دادرسی کیفری از جمله قرار تعلیق، تعقیب و کیفرخواست شفاهی، ، افزایش استفاده از سیستم cms و حذف مکاتبات فیزیکی بین دادسرا و ضابطین قضایی و دیگر مراجع و آموزش و نظارت بیشتر بر دادسرا و ضابطین دستگاه قضایی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۳۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام