معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در راستای پیگیری اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، از کمپ های ترک اعتیاد شهر ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده گفت: معتادان در جامعه را می توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول معتادانی هستند که از تمکن مالی و خانوادگی بر خوردار بوده و برای درمان بصورت خود معرف و یا با معرفی خانواده به مراکز موضوع ماده 15 مراجعه می نمایند و دسته دوم معتادانی هستند که از تمکن مالی و خانوادگی برخوردار نبوده و به علت عدم پیگیری برای درمان و فقر مالی به صورت کارتن خواب و متجاهر در سطح معابر و خیابان های شهر پراکنده هستند.

وی افزود: با عنایت به مغفول ماندن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان بین دستگاه های مسئول می توان با اجرای صحیح برنامه از بازگشت مجدد 85 درصد از معتادان متجاهر بهبود یافته به چرخه اعتیاد پیشگیری نمود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: متاسفانه استان ایلام جزو معدود استان های کشور است که مرکز ماده 16 در آن دایر نگردیده در نتیجه برای معتادین متجاهر و کارتن خواب عملا امکان ساماندهی و بازگشت به شرایط عادی در استان وجود ندارد.

بخشنده افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این راستا تلاش های زیادی به عمل آورده و همچنان در حال پیگیری این موضوع است ولی متاسفانه دستگاه های متولی در این زمینه به وظایف و مسئولیت های خود به درستی عمل نمی کنند.

گفتنی است در این بازدید، کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری، طاهرزاده ناظر قضایی موضوع ماده 16 و محمودی مدیر بهزیستی شهرستان ایلام حضور داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام