معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۱۸ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه، میزگرد تخصصی با موضوع جرائم و آسیب های اجتماعی با حضور روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، برخی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام و لطفی مدیر کل تعزیرات استان برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه نیاز به همت جمعی دارد و اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید از موازی کاری خودداری کنیم و از اعتبارات و امکانات پیشگیرانه همه دستگاه ها به صورت متمرکز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه موضوع پیشگیری از وقوع جرم است که در ماموریت پنجم سند تحول قضایی پیش بینی شده است که در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و متعاقب آن استان ها با دعوت از نخبگان و اساتید دانشگاه و سازمان های مردم نهاد به منظور شناسایی ریشه های جرائم و آسیب های اجتماعی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، اقدام کرده است.

در این میزگرد به موضوعاتی چون آسیب های اجتماعی استان و ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر قانونی که از جمله مشکلات استان محسوب می شود بحث و گفتگو شد و افراد حاضر در این میزگرد به ارائه نظرات خود و راهکارهایی در این خصوص پرداختند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۱ ، ۰۸:۳۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضاییه از بند نسوان زندان مرکزی ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، در این بازدید که داوود نیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، سلیمی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب ایلام، هدایتی پور دادیار دادسرای عمومی و انقلاب ایلام و علیشیروانی دادرس شعبه اول اجرای احکام مدنی حضور داشتند به درخواست ها و مشکلات تعدادی از زندانیان رسیدگی شد.

روشنی ضمن بازدید از بخش های مختلف زندان مشکلات زندانیان را استماع و دستورات لازم را صادر کرد همچنین در این بازدید نکات لازم را در جهت بهبود شرایط زندان و شرایط زندانیان به مسئولین زندان یادآوری کرد.

احسانی مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ایلام ضمن ابراز خرسندی از حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته زندان مرکزی ایلام به خارج از شهر منتقل گردید که در این راستا بسیاری از مشکلات زندان مرتفع گردیده است.

وی افزود: همه تلاش ما در جهت اصلاح و بازپروری مجرمین و بازگشت آنان به جامعه است، همچنین با تلاش هایی که توسط خیرین و نهادهای خیریه صورت گرفته تعداد هشت زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۱ ، ۰۸:۲۶
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و اجرای برنامه عملیاتی نمودن مشاوره در محاکم خانواده و قانون حمایت از خانواده، از مراکز مشاوره روان شناختی خانواده سینا، نوید، شایان و انیس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی در بازدید از این مراکز به بررسی پرونده های موجود در مرکز پرداخت و دستورات لازم در خصوص اهمیت نظریات تخصصی بعنوان عصای دست قضات محاکم خانواده به منظور صدور آراء بهتر و کامل، تر صادر نمود.

وی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت کارشناسان مذهبی در تکمیل نظریات پرونده های دعاوی و ارسال به محاکم تاکید کرد و افزود: باید در ارائه نظریات دقت زیادی مبذول کرد چرا که این نظریات در صدور رای قاضی اهمیت زیادی دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این بازدید، سامانه تصمیم و آمار مرتبط با مراکز را مورد بررسی قرار داد که در این خصوص موارد و نکات لازم را یادآوری کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۱ ، ۰۸:۱۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

در راستای اجرای مصوبات اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مبنی بر برگزاری دوره توجیهی و آموزشی برای مهندسین ناظر ساختمان، با حضور روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، کارگاه آموزشی با عنوان شرح وظایف مهندسان طراح، ناظر و مجری ذی صلاح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، این کارگاه آموزشی به منظور بررسی راهکارهای چگونگی حذف ساخت و سازهای غیر مجاز که یکی از معضلات شهر ایلام است، برگزار گردید.

روشنی در ابتدای برگزاری کارگاه گفت: متاسفانه تا اتفاقی نیفتد کسی به فکر انجام اقدامات اساسی در زمینه تخلفات ساخت و ساز نمی افتد که نمونه بارز آن چند وقت پیش در حادثه متروپل روی داد که در این اتفاق ناگوار تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در مورد تخلفات در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز در اولین گام باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم چرا که این اقدامات به مراتب هزینه کمتری دارد و در مراحل بعدی برخورد قاطع با متخلفین است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با انتقاد از کمیسیون ماده 100 شهرداری افزود: یکی از تخلفاتی که به وفور در ایلام اتفاق می افتد حذف پارکینگ است که این موضوع خود باعث افزایش سرقت خودرو یا وسایل داخل خودرو می شود که در نهایت پرونده های زیادی را برای دستگاه قضایی استان ایجاد می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۱۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

در راستای اجرای برنامه های هفته قوه قضائیه، مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولین دستگاه های تابعه قوه قضائیه از انبار اموال تملیکی استان بازدید کرد کردند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی ضمن بازدید از بخش های مختلف آن در جریان روند نگهداری و تعیین تکلیف اموال قرار گرفتند.

روشنی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف اموال انبارهای جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: یکی از مواردی که باید در اسرع وقت پیگیری شود وضعیت کالاهای فاسد شدنی است.

در این بازدید موسی نژاد مدیر اداره جمع آوری اموال تملیکی استان گفت: از ابتدای امسال 290 میلیارد ریال اموال تملیکی موجود در انبارهای استان تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: در حال حاضر در انبار اداره اموال تملیکی استان 321 پرونده وجود دارد که بخشی از این پرونده ها رای قطعی آنها صادر شده و به مزایده گذاشته شده اند.

موسی نژاد ادامه داد: سال گذشته 370 میلیارد ریال اموال تملیکی موجود در انبار های استان تعیین تکلیف شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۰۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام و در راستای اجرای برنامه های هفته قوه قضائیه، از پارکینگ خودروهای توقیفی شهر ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی ضمن بازدید از پارکینگ خودروهای توقیفی بیان کرد: این بازدید به منظور ساماندهی و ترخیص وسایل نقلیه توقیفی با توجه به در معرض فرسایش قرار داشتن خودروهای توقیفی به علت شرایط نامطلوب نگهداری در فضاهای غیر مسقف و برای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف و تحویل خودروهای توقیفی به مردم، صیانت از اموال آنها، جلوگیری از ضرر و زیان و تکریم مردم انجام می گیرد.

روشنی در این بازدید چالش ها، نواقص و مشکلات پارکینگ های شهر ایلام را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر این که باید در بازه زمانی تعیین شده مشکلات مربوطه برطرف شود، نکات و توصیه های لازم در این زمینه را متذکر شد.

قابل ذکر است که شهر ایلام دارای سه پارکینگ خودروهای توقیفی است که دو مورد از آنان مربوط به خودروهای توقیفی راهنمایی و رانندگی و یک مورد مربوط به پارکینگ خودروهای توقیفی ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد که از این پارکینگ ها توسط روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده دادستان مرکز استان و برخی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام، بازدید به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۰۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

مالک روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با حضور در برنامه زنده رادیویی ایلام به تشریح برنامه های این معاونت جهت پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، روشنی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه افزود: ایجاد تعامل و انعقاد تفاهم با ادارات استان به منظور هم اندیشی و هم افزایی در راستای شناسایی زمینه و علل بروز جرائم و آسیب های اجتماعی و مقابله با آنان یکی از اقدامات این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: در سند تحول قضایی به مقوله پیشگیری کنشی توجه زیادی شده است و با توجه به اینکه پیشگیری کنشی(غیر کیفری) کم هزینه می باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

روشنی به معرفی سامانه سجام پرداخت و افزود: همه افراد می توانند با ورود به سامانه سجام گزارش های خود را با حفظ محرمانگی هویت افراد در مورد وقوع جرائم، آسیب های اجتماعی و معضلات مختلف به این معاونت ارسال نمایند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بیان کرد: از دیگر موضوعاتی که این معاونت به آن ورود کرده است، نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های آب کشاورزی، الزامی نمودن مراکز مشاوره خانواده به استفاده از مشاوران مذهبی و بررسی جاده های استان به منظور رفع نقاط حادثه خیز می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۰۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضاییه و هفته مبارزه با مواد مخدر از مراکز ترک اعتیاد شفاء الحیات و دانیال بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، در این بازدید که نمایندگان دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری و بهزیستی استان حضور داشتند، روشنی با بررسی وضعیت بخش های مختلف مرکز از جمله سم زدایی، آشپزخانه، آسایشگاه و مصاحبه با چند نفر از بیماران از وضعیت و روند درمان آنها مطلع شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اجرایی شدن تکالیف 12 گانه بعد از خروج معتادان تاکید کرد: پیگیری ادامه درمان پس از خروج از مراکز، حمایت های اجتماعی، ارائه تسهیلات و نظارت بر آن از جمله مراحل مهم درمان جهت پیشگیری از بازگشت مجدد به چرخه اعتیاد است که مغفول مانده و در این راستا تذکرات لازم در این خصوص داده شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام افزود: در این راستا جلسه ای به منظور مداخلات اجتماعی در حوزه اعتیاد، چگونگی اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان و رفع نواقص، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در پیشگیری از اعتیاد، مراقبت های بعد از خروج معتادان و نیز توسعه کمی و کیفی مراکز درمان با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط در دستور کار برنامه های جاری این معاونت قرار خواهد گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۹:۰۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، جلسه ای با موضوع اجرای نمودن قانون حمایت از خانواده و آیین نامه اجرایی درخصوص وضعیت مرکز ملاقات فرزندان طلاق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی­محمدی رئیس کل دادگستری استان گفت: کمک به امور کسانی که در آسیب ها گرفتار شده اند وظیفه انسانی وسازمانی است و همه باید در برابر جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی به سیر تکاملی پیشگیری رشد مدار متناسب با اقتضائات سنی و تکوین شخصیت درافراد اشاره و افزود: چنانچه فرد در هر مرحله از رشد با مشکلی مواجه شود می تواند آن فرد را جزء افراد در معرض آسیب های اجتماعی واختلال های روانی قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: آنچه مسلم است محیط و امکانات مناسب و ایجاد فضایی برای آرامش روانی کودکان و والدین، می تواند در سازش و بازگشت به زندگی مجدد هم موثر و مفید واقع شود.

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: استحکام و قوام خانواده جزء اولویت های کاری و وظایف محوله این معاونت می باشد لذا در نظر گرفتن مکانی مناسب با عنوان مرکز ملاقات به منظور ملاقات والدین با اطفال لازم و ضروری می باشد.

وی افزود: در این راستا اجرای تبصر ماده 41 قا نون حمایت از خانواده و ماده 68 آیین نامه مربوطه، برای دادگستری و ادارات کل در نظر گرفته شده است که شایسته است مدیران کل به منظور تامین مکان مناسب، تجهیزات ونیروی انسانی مانند مشاور و مددکار همکاری لازم  را بعمل آورند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۸:۵۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و در دومین روز از هفته قوه قضائیه، عمران علی­محمدی رئیس کل دادگستری استان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر ایلام پاسخگوی سوالات و درخواست های مراجعین بود.

به‌گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، یکی از برنامه هایی که توسط این معاونت پیگیری و اجرا می شود، برگزاری میز خدمت و دیدار مردمی در مساجد شهر ایلام و شهرستان های مختلف استان می باشد که دیدار رئیس کل دادگستری استان نیز در همین راستای انجام گرفت.

در سه ماهه اول سال جاری تعداد پنج مورد ملاقات مردمی توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در محلات حاشیه شهر ایلام برگزار گردید که در راستای تحقق دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر حضور مقامات قضایی در بین مردم می باشد.

در این دیدار مردمی که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاون منابع انسانی و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان حضور داشتند، علی محمدی رئیس کل دادگستری استان به بیش از بیست مورد از مشکلات مراجعین رسیدگی و در این راستا دستورات مقتضی را صادر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۸:۵۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به مناسبت هفته قوه قضائیه، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری میز خدمت در مناطق حاشیه شهر ایلام با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون توسعه حل اختلاف و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهر ایلام برگزار شد.

 به‌گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، دیدار با مردم مناطق کم برخوردار و حل مشکلات آنان در دستور کار این معاونت قرار داشته و هر چند این دیدار ها به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اما برگزاری میز خدمت در طول سال ادامه خواهد داشت که یکی از برنامه های محوری اعلام شده توسط رئیس کل جدید دادگستری استان می باشد.

سپهری معاون توسعه حل اختلاف در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و برخی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهر ایلام در مسجد النبی هانیوان شهر ایلام با مردم این مناطق دیدار و به سوالات و دغدغه های آنان پاسخ دادند.

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک شهید کشوری(سرطاف) به مشکلات و درخواست های مردم رسیدگی و دستورات لازم را صادر نمود.

همچنین دهیاری و شورای شهرک شهید کشوری مطالبات کلی مردم که مربوط به جاده ارتباطی به شهر ایلام، کمبود آب شرب در تابستان و مشکلات مربوط به خرید و فروش غیر قانونی اراضی ملی بود را مطرح و از روشنی درخواست پیگیری این موارد را خواستار شدند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن استماع مشکلات اهالی شهرک شهید کشوری، مطالبات آنان را بحق و قانونی دانست و قول داد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۸:۵۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

عمران علی­محمدی رئیس کل دادگستری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت سالگرد شهادت شهید مظلوم بهشتی اظهار داشت: دستگاه قضایی به شفاف سازی، هوشمند سازی و اطلاع رسانی رو آورده است و این شفافیت موجب آن شده است تا همه آن چه در دادگاهها می‌گذرد را در قاب دوربین ها دید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی­محمدی با عنوان این که، دستگاه قضایی از حالت انفعال به حالت فعال برای برخورد با مفسدان درآمده است گفت: دادگستری باید اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها را مد نظر قرار دهد، ممکن است برخی از مباحثی که در جامعه مطرح می شود مشمئز کننده و ناراحت کننده باشد اما جرم نباشد، اینجاست که یک خبرنگار و کسی که روایتگر است می تواند میدان را برای هدایت ذهنی جامعه آماده کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه، مباحث محوری در سند تحول قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی جامعه است خاطرنشان کرد: برخی  رویداد و ناهنجاری‌ها وضع مجازات نشده‌اند، که در اینجا باید یک روایتگر قدر بتواند میدان داری کند و ذهن مخاطب را به سمت صلاح هدایت کند.

وی افزود: دستگاه قضایی در فرآیند برون سپاری، از رسیدگی به دادخواست ها، فراتر رفته و به پیشگیری از جرم، حل و فصل دعاوی از طریق نیروهای نخبه عرفی و اجتماعی پرداخته است.

علی­محمدی بیان کرد: اگر دنبال خبر دست اول در دستگاه قضایی هستید‌ خدمت جهادی در همکاران قضایی و اداری را منعکس کنید، استفاده از نخبگان و فرزانگان در جهت پیشگیری از جرم و در جهت کم کردن آسیب‌های اجتماعی در دستگاه قضا اولویت است.

رئیس کل دادگستری ایلام با بیان این که دستگاه قضایی علاوه بر اینکه دنبال کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین و اجرای حدود الهی است، دنبال پیشگیری از جرم نیز هست.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در دستگاه قضایی استان۱۳۹ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده در محاکم قضایی ایلام ثبت شده است، افزود: در مجموع ۱۳۸ هزار و ۹۲۷ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

علی‌محمدی با ذکر این مطلب که در سال گذشته نیز به ۹۶ درصد پرونده ها در سراسر استان رسیدگی شده است اضافه کرد: پارسال ۱۱ پرونده قصاص با کمک شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

 علی محمدی گفت:  ما به دنبال اصلاح مجرمین به معنی واقعی هستیم نه برای مجرمینی که برای اولین بار وارد بحث کیفری می شوند اینها به صورت اتفاقی وارد بحث کیفری شدند، بلکه برای کسانی که به صورت مکرر جرایمی را انجام دادند.

وی افزود: ما باید نسبت به حقوق مردم حساس باشیم و نسبت به همه پرونده ها حساسیت لازم را داشته باشیم. بیشتر قضات خوش اخلاق و عدالت محور هستند، اما در بین ما ممکن است یک نفر پیدا شود که رفتار همه را زیر سوال ببرد.

در این نشست خبری روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ضمن تقدیر از خبرنگاران و رسانه در همکاری با این معاونت گفت: در سال جاری تعامل خوبی بین رسانه ها و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایجاد شده است که به صورت گسترده پیام های پیشگیرانه و اطلاعات حقوقی تهیه شده توسط این معاونت را در فضای مجازی منتشر می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۸:۵۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست تخصصی با  عنوان نقش و وظایف مددکاران و جامعه شناسان در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، این نشست که مددکاران و اساتید دانشگاه حضور داشتند، روشنی ضمن تشکر از حضور آنان بیان داشت: ماموریت پنجم سند تحول قوه قضائیه مربوط به پیشگیری از جرم است که به صورت جد در دستور کار این معاونت قرار گرفته است که در این راستا تلاش می کنیم با تعامل سازنده با اساتید دانشگاه و کارشناسان درحوزه های مختلف در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: انتظار است کارشناسان مختلف در زمینه پیشگیری و کتنترل آسیب های اجتماعی با ارایه نقطه نظرات و تعامل با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص جرایم پرتکرار و آسیب های اولویتی استان یار و یاور ما باشند که می توانیم در سایه همفکری و خرد جمعی در این امر به نتایج خوبی برسیم.

در ادامه نشست اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در مورد جرائم و آسیب های اجتماعی و عوامل دخیل از جمله: عدم توجه به بستر و فرایند جرم، عدم توجه به پیشگیری اجتماعی رشدمدار در جرم، عدم ارتباط بین پژوهشگران و دستگاههای متولی، عدم تخصیص بودجه متناسب در حوزه آسیب های اجتماعی، نداشتن برنامه های بلند مدت و میان مدت، ناکامی های مختلف افراد و گرایش به تعارضات و ناهنجاری ها پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۰۸:۴۶
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، به مناسبت هفته قوه قضاییه و در راستای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق عامه، میز خدمت دستگاه قضایی استان پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی ایلام برگزار شد.

در جریان برگزاری میز خدمت، علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادستان مرکز استان، معاونین قضایی دادگستری، رئیس حفاظت و اطلاعات، و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با همراهی مسئولین سازمان های تابعه دستگاه قضایی استان ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی درخواست ها و مشکلات آنان، دستورات لازم را صادر کردند.

در این برنامه همچنین مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری استان نیز ضمن برپایی میز خدمت اقدام به ارشاد و معاضدت قضایی مراجعین کردند.

در حاشیه این دیدار مردمی تعداد زیادی از مراجعین یک فقره پرونده کثیرالشاکی دادگستری استان به بیان جزئیات روند رسیدگی به پرونده خود پرداختند و علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان دستورات لازم در خصوص تسریع در رسیدگی و رفع مشکل آنان را صادر کرد.

هم زمان برپایی میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم در تمام شهرستان های استان با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پیش از خطبه های نماز جمعه برگزار و به درخواست ها و مشکلات مردم رسیدگی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۲:۵۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست تخصصی مسئولان دستگاه قضایی استان با حقوق دانان، اساتید حوزه و دانشگاه، وکلای دادگستری، جامعه نخبگان و نهادهای مردمی گفت: درخواست ما از نخبگان استان این است که ما را در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی محمدی در این نشست که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ضمن استقبال از تعامل و همکاری با نخبگان استان بیان کرد: باید زمینه ها و عوامل بروز جرائم، دعاوی و آسیب های اجتماعی اولویتی استان را شناسایی و در این راستا راهکارهای پیشگیرانه ارائه کرد.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باید به منظور کنترل و کاهش جرائم، دعاوی و آسیب های اجتماعی، پیگیری و اجرای سند تحول قضایی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: بعضی از آسیب های اجتماعی نه جرم است و نه دعوای حقوقی ولی آثار بسیار زیان باری دارند که می تواند عواقب خطرناک تر از وقوع جرم داشته باشند.

علی محمدی افزود: نخبگان استان می توانند با ارائه راهکارهای مناسب ما را در کنترل و کاهش جرائم مهمی چون سرقت، قاچاق کالا و ارز، جرائم مرتبط با خشونت های فیزیکی، جرائم مربوط به فضای مجازی و جرائم مربوط به اراضی و املاک شخصی یاری دهند.

گفتنی است در این نشست که معاونین رئیس کل، دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام حضور داشتند، نمایندگانی از وکلا و حقوق دانان، اساتید دانشگاه، جامعه نخبگان، کارشناسان رسمی و نهادهای مردمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۱:۲۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

همزمان با هفته قوه قضائیه و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور در محله بانقلان از نزدیک با مردم دیدار کرده و به مسائل و مشکلات قضائی آنان رسیدگی کرد.

به‌گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان شامگاه چهارشنبه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا از نزدیک در جریان مشکلات قضایی مردم قرار گرفت و دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات را صادر کرد.

دادستان مرکز استان با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: قطعا با شنیدن مشکلات مردم به صورت مستقیم می توانیم راهکارهایی را به منظور تسریع در خدمات و رسیدگی ها ارائه دهیم.

در این دیدار، چندین نفر از مراجعین مسائل و مشکلات خود را به صورت مکتوب و شفاهی با دادستان مرکز استان در میان گذاشته و راهنمایی و دستورات لازم برای رفع مشکلات خود دریافت کردند.

همچنین در این دیدار خواسته های جمعی اهالی بانقلان که ساماندهی فاضلاب شهری، دایر کردن پاسگاه انتظامی و ... بود، مطرح گردید که دادستان مرکز استان اظهار کرد: مکاتبات و پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد و نتیجه آن متعاقبا اعلام می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۱:۱۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

نشست صمیمی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با حسن زاده مسئول بسیج حقوق دانان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، این نشست به منظور تعامل، همکاری و هم فکری جهت اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضائیه و استفاده از ظرفیت بسیج حقوق دانان انجام شد.

روشنی در این نشست ضمن موثر خواندن ظرفیت عظیم بسیج در همه امور افزود: بسیجیان حقوق دان می توانند به مردم و جامعه خدمات معاضدتی مناسبی را ارائه دهند و دستگاه قضایی را در انجام هر چه بهتر وظایف و پیشبرد اجرای عدالت یاری دهند.

در این نشست حسن زاده گفت: بسیج حقوق دانانبنا دارد در طول هفته قوه قضائیه با همکاری سایر نهادها، خدمات مشاوره ای رایگان به مراجعین  ارائه دهد که این خدمات می تواند در طول سال استمرار داشته باشد و کسانی که توان مالی برای گرفتن وکیل و دفاع از دعاوی مطروحه را ندارند از خدمات بسیج حقوق دانان استفاده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۱:۱۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام  و به منظور همکاری و تعامل بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، تفاهم نامه ای مابین این معاونت و سپاه پاسداران امیرالمومنین(ع) استان ایلام منعقد شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، در راستای استفاده از ظرفیت همه نهادها و سازمان ها، پاسخی عملی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری به منظور ایجاد و گسترش همفکری، استفاده از منابع انسانی و ظرفیت‌های ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ظرفیت بالقوه و بالفعل آنها در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های ها اجتماعی، این تفاهم‌نامه بین سپاه پاسداران استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام منعقد گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۱:۱۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام