معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک



به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام جلسه هم اندیشی قضات دادسرا و دادگاه ها با حضور دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام و قضات دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب . برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان ایلام با تبریک ولادت با سعادت پیامبر رحمت و عدالت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و موسس مکتب جعفری حضرت امام جعفرصادق علیه السلام و روز اخلاق و مهرورزی گفت : احترام به کرامت انسانی همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و آیه شریفه : وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا. همانا دلالت بر حرمت و کرامت ذاتی انسان دارد . دکتر دهقانی افزود : اصل احترام به کرامت انسانی یکی از اصول مبنایی حاکم بر تمام مراحل فرایند تحقیقات و دادرسیهای کیفری است که رعایت آن نسبت به مراجعین از سوی کلیه قضات و کارکنان دستگاه قضایی و ضابطین در کلیه مراحل رسیدگی ضروری است .
این مقام ارشد قضایی استان افزود: در واقع این اصل زیربنای دادرسی منصفانه و عادلانه به شمار می رود و تمامی اصول دادرسی اسلامی ریشه در احترام به کرامت ذاتی انسان دارد .
رئیس کل دادگستری ایلام گفت: حفظ حرمت و احترام به کرامت انسانی مراجعین مورد تاکید ویژه ریاست معظم قوه قضائیه میباشد و اهمیت آن به حدی است که دستورالعملی نیز در این راستا تدوین و ابلاغ شده است و اجرای این دستورالعمل و احترام به مراجعین و برخورد مهربانانه با آنان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد .
دکتر دهقانی گفت : تدبیر ، مهربانی و اقتدار سه مولفه اصلی مورد تاکید رئیس محترم قوه قضائیه است که باید به طور ویژه مورد توجه همکاران در انجام وظایف وتکالیف قانونی قرار گیرد.
عالی ترین مقام قضایی استان ایلام با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی بین قضات دادسرا و دادگاه ها و رفع نواقص و مشکلات که موجب اطاله دادرسی و رد و بدل شدن پرونده ها بین دادسرا و دادگاه ها افزود :این جلسات هم اندیشی باعث انتقال تجربیات و معلومات می گردد و منتهی به همسان سازی رویه ها می شود .
وی در ادامه تاکید داشت : آراء و تصمیمات باید متقن و با ساختار علمی باشد و ویژگی‌های رای متقن ، مستدل و مستند و موجه بودن است که باید در زمان تصمیم گیری صدور رای رعایت شود .
رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به استفاده مناسب از مجازات حبس و جلوگیری از بازداشت های غیر ضروری در کاهش جمعیت زندان‌ها تأکید کرد : استفاده از تاسیسات جدید قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری در کاهش جمعیت زندانها موثر می باشد . البته کاهش جمعیت زندانها به معنی عدم استفاده از مجازاتها در برخی جرائم مهم نیست چرا که برخی جرائم مهمه با در نظر گرفتن امنیت و آسایش عمومی جامعه برخورد اثرگذار و قاطع دستگاه قضایی را می طلبد و در رسیدگی به این پرونده ها قاطعیت ، دقت و سرعت در رسیدگی ها وتسریع در اجرای احکام ضروری است.
دکتر دهقانی اظهار داشت : تعیین تکلیف واقعی پرونده ها و کاهش ورودی و کاهش موجودی شعب با استفاده از راهکارهای علمی و تجربی از دیگر موضوعات مورد تاکید در دوره تحولی دستگاه قضایی می باشد ، نظارت مستمر به کلیه فرآیند رسیدگی ، مدیریت پرونده ها به تناسب اهمیت آنها ، اوقات دادرسی ، بازرسی و کنترل دفاتر باید به صورت دقیق صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان ضمن تاکید بر تشکیل جلسات هم اندیشی در دادسرا و دادگاه افزود : این جلسات موجب بهم نزدیک شدن نظرات و دیدگاه‌های همکاران محترم قضایی و ایجاد رویه‌های واحد کمک می کند.


معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی