معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، کارگاه آموزشی داوری و میانجی گری با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار گردید.

عبدالوهاب بخشنده گفت: در باب هفتم از قانون آیین دادرسی مدنی مصوب سال 1381 به داوری اختصاص داده شده است و این امر نشانگر توجه جدی قانونگذار به مقوله داوری در جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: قضات دادگاه از صلاحیت عام رسیدگی برخوردار بوده و در همه موارد تخصص ندارد و از ظرفیت تخصصی کارشناسان استفاده می نمایند که این امر باعث اطاله دادرسی می گردد در صورتی که در داوری، داوران از افرادی انتخاب می گردند که در موضوع مورد اختلاف دارای تجربه و دانش کافی می باشند.

بخشنده ادامه داد: همچنین زمان رسیدگی در داوری کوتاهتر و علاوه بر صرف هزینه کمتر آراء آن به آسانی اجرا می گردد و با توجه به اینکه فرد در تعیین داور دخالت دارد و به او اعتماد دارد، آراء آنان را به راحتی می پذیرد.

قابل ذکر است، این کارگاه با حضور  بیش از 100 نفر از شرکت کنندگان در راستای عمل به سیاستهای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی، در محل سالن اجتماعات هتل زاگرس استان برگزار شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی