معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، اولین مرکز ملاقات فرزندان طلاق در استان با همکاری اداره بهزیستی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، بخشنده گفت: این مرکز ملاقات در راستای اجرایی نمودن تبصره ماده 41 قانون حمایت از خانواده که دادگستری های استان ها را به تخصیص مکانهای متناسب با روحیات اطفال جهت ملاقات با والدین موظف کرده است، انجام گرفته است.

بخشنده افزود: ماده 1174 قانون مدنی، در باره نحوه ملاقات طفلی که پدر یا مادرش از یکدیگر جدا شده اند بیان می کند: در صورتی که به علت طلاق یا به هر دلیل دیگر، پدر و مادر طفل، در یک منزل سکونت نداشته باشند، هر یک از والدین که طفل، تحت حضانت او نمی باشد حق ملاقات طفل خود را دارد.

وی افزود: رویه معمول در ملاقات طفل با پدر و مادر خود که از همدیگر جدا می شوند این است که دادگاه حکم به ملاقات در محل کلانتری حوزه اقامت طفل میدهد، به این نحو که پدر یا مادر متقاضی ملاقات با طفل، با در دست داشتن حکم قضائی به کلانتری حوزه اقامت طفل مراجعه می کند و در آن محل، ملاقات انجام می شود.

بخشنده ادامه داد: با توجه به این که کلانتری ها به دلیل فضای فیزیکی و افرادی که به آنجا رفت و آمد می کنند، محیطی تنش زا و آسیب زا به حساب می آید که محل مناسبی برای ملاقات هر یک از پدر و مادر با طفل نیست در نتیجه تاسیس مراکز ملاقات فرزندان طلاق بسیار ضروری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی