معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


افتتاح مرکز کانون داوری در استان ایلام

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ق.ظ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: شروع به کار مرکز کانون داوری در استان تاثیر مستقیمی در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی استان دارد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، عبدالوهاب بخشنده در آیین افتتاح مرکز کانون داوری استان ایلام گفت: افتتاح این کانون گام مهمی در جهت ساماندهی نهاد داوری و مقدمات اجرای باب هفتم از قانون آیین دادرسی مدنی می باشد.

بخشنده افزود: کانون داوری می تواند به عنوان یک سازمان مردم نهاد نقش موثری در حل و فصل اختلافات داشته باشد و افراد در صورت بروز اختلاف می توانند با استفاده از داوران منتخب و معرفی شده از طرف خود نسبت به حل و فصل اختلافات اقدام نمایند.

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: با توجه به اینکه داور با توافق طرفین انتخاب می شود لذا آراء صادر شده کمتر مورد اعتراض طرفین قرار گرفته و در اکثر موارد طرفین به رای صادره تمکین می کنند.

بخشنده تاکید کرد: با اشاره به اینکه معمولا رسیدگی در محاکم قضایی چند مرحله ای است و هر مرحله نیز مستلزم رعایت تشریفات زیاد و طولانی است، تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به اختلافات و صدور رأی توسط داور یا داوران، یکی از ویژگی های بارز و از محاسن امر داوری است.

راه اندازی مرکز کانون داوری یکی از برنامه های مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بوده و در این راستا دوره های آموزشی داوری در سه مرحله برگزار و به افراد متقاضی داوری آموزش های لازم ارائه گردیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی