معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام دیدار کردند.

دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران صدیقش، هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: این هفته فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردهای ارزشمند دستگاه قضایی و معرفی عملکرد مطلوب آن به جامعه است.

دهقانی به تشریح عملکرد ادارات قضایی استان در سال گذشته پرداخت و به دارا بودن سه اصل: مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن قوه قضائیه از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: سیاست های کلی قوه قضائیه و برنامه های تحول با رویکرد شناسایی و رفع چالش ها به منظور بهبود فرایند خدمت در دستور کار است. وی کرامت محوری، برخورد با مفاسد در همه زمینه ها و حمایت از تولید را محورهای مهم و اساسی برنامه های دستگاه قضایی استان معرفی کرد و پیرامون رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع مطالبی را عنوان کرد.

دهقانی ادامه داد: خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی یک اولویت تلقی می گردد و در برخود با مفاسد به صورت قاطع و قانونمند برخورد خواهد شد. وی در ادامه به جلب اعتماد عمومی و افزایش میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی نیز اشاره کرد.

دهقانی افزود: ۲۶ درصد از پرونده های سنوات گذشته مختومه شدند واین فرایند نسبت به سال ۹۷ رشد دو برابری داشته است. وی گفت: ۸۵ درصد از پرونده های معوق قضایی نیز تعیین تکلیف گردیدند و بحمدالله متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در تمامی حوزه ها، کمتر از میانگین کشوری است و این نشان از تلاش جهادی مراجع قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان کاهش جرائمی چون تخریب، توهین به اشخاص، ایراد صدمه بدنی، تهدید، ضرب و جرح و… در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ را تشریح کرد و اظهار داشت: خودکشی و طلاق به ترتیب ۱۷ و ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۷ در سطح استان کاهش یافته است.

وی با تأکید بر ضرورت جابجایی زندان فعلی و انتقال به خارج از محیط شهری، بیان داشت: با همت مسئولین و همکاری بیش از پیش و همچنین پیگیری های مدیرکل زندان های استان، تلاش می شود زندان فعلی به ندامتگاه جدید انتقال یابد و از پروژه جدید زندان بهره برداری گردد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان سخنان خود به اختصاص فضای یکپارچه برای استقرار شوراهای حل اختلاف، دادسرا و دادگستری ایلام اشاره کرد و از راه اندازی پزشکی قانونی در شهرستان های دهلران، مهران، دره شهر و چرداول، افتتاح آزمایشگاه های سم شناسی و پاتوبیولوژی با هدف رفع ابهام در جرم شناسی خبر داد.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش، از تلاش های بی وقفه کارکنان دستگاه قضایی تقدیر کرد و بیان داشت: تحول گرایی در قوه قضائیه همراه با امید بخشی است و می توان آینده ای روشن را برای این مجموعه متصور بود.

کریمی تبار با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد اجرای عدالت، افزود: نقش دادستانی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و می بایست در جهت آشناکردن مردم با قوانین و حقوق خود تلاش شود. وی ضمن اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی مردم، خواستار برخورد با گران فروشی ها و مفاسد اقتصادی شد و پیگیری مسئولین را در این زمینه لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به هماهنگی و همدلی در مجموعه قضایی با هدف پیشبرد امورات و تسریع در خدمت رسانی تأکید کرد و افزود: کرامت انسانی ارباب رجوع حتما حفظ گردد و همواره پاسخگوی مردم باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی