معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان گفت: هدف ما در شورای پیشگیری از وقوع جرم بررسی مشکلات و چالش ها و اتخاذ تدابیر و اقدامات غیر قهر آمیز برای حل مشکلات که این خود مستلزم یک کار جمعی و همگانی است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دهقانی بحث پیشگیری را یکی از موضوعات بسیار مهم دانست و افزود: استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهاد های اجرایی و با کمک های حمایتی و نظارتی دستگاه قضایی می توان از ایجاد هزینه برای کشور و جامعه در آینده جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: اگر در بحث پیشگیری خوب عمل بکنیم این یک سرمایه گذاری است و ضرورتی به الزام و استفاده از قوه قهریه نیست و لازمه آن این است که همه نهادها و سازمان ها به وظایف و تکالیفی که برای آنان ترسیم شده عمل کنند.

وی افزود: امروزه توان دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی باید معطوف به موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت و استقرار نظم در جامعه باشد و سازمان ها اجرایی و نهاد های دولتی باید تلاش کنند با اقدامات پیشگیرانه این فشاری که بر نهاد های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی است را تعدیل کنند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم اجرای طرح کاداستر است که یک وظیفه و تکلیف همگانی برای همه نهاد ها و دستگاه های دولتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که این طرح با هدف حل مشکلات مربوط به تثبیت مالکیت اموال دولتی صورت گرفته که این خود یک اقدام پیشگیرانه است و با این کار از طرح دعاوی متعدد علیه دولت و سازمان های دولتی و مخصوصا منابع طبیعی جلوگیری شود.

دهقانی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع کارگروهی به مرکزیت سازمان بازرسی تشکیل گردید که اقدامات این کارگروه در جهت اجرایی شدن کامل طرح کاداستر و تثبیت مالکیت اموال دولتی می باشد.

علی دهقانی با مرتبط دانستن طرح کاداستر و موضوع حاشیه نشینی افزود: حاشیه نشینی یک آسیب اجتماعی در سطح کشور و مخصوصا در شهر های بزرگ است که زمینه ایجاد آسیب های دیگر را فراهم می کند و افرادی که می خواهند کمتر مورد نظارت قرار بگیرند و گروه های مجرم، مناطق حاشیه را برای فعالیت خود انتخاب می کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان گفت: حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است لذا باید به صورت جدی به آن توجه شود و با کسانی که اقدام به ساخت و ساز های غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی در حومه شهر می شوند به شدت برخورد شود.

دهقانی خطاب به اعضای شورای پیشگیری گفت: باید کارگروهی تعیین شود که هم از بعد پژوهشی و هم از بعد عملی و کاربردی موضوع حاشیه نشینی را بررسی و راه های پیشگیری از گسترش آن را ارائه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی