معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در سال 1398 و همینطور در شش ماهه اول سال جاری جرائم و آسیب های اجتماعی استان کاهش محسوسی داشته اند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، در جریان برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های سراسر کشور با محمد باقر الفت معاون قوه قضائیه، بخشنده گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام را تشریح کرد.

بخشنده گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام کارگاه های آموزشی متعددی را برای اقشار مختلف برگزار کرده که خوشبختانه با نتایج خوب و مثبتی همراه بوده است.

وی افزود: کارگاه آموزشی برای مشاوران مراکز تخصصی خانواده به میزان 728 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق به میزان 1400 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای مربیان آموزش خانواده و انجمن اولیاء و مربیان به میزان 2340 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای سربازان وظیفه به میزان 3360 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای معلمان و مدیران مدارس به میزان 2304 نفر ساعت، کارگاه آموزشی برای معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان به میزان 2160 نفر ساعت و کارگاه آموزشی برای مرتکبین جرائم اخلاقی و جرائم درجه 6 تا 8 برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: با اقدامات خوب انجام شده توسط این معاونت و همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای همکار در استان در سال 1398 نسبت به سال 1397آسیب خودکشی 17.3- درصد و آسیب طلاق 9.8- درصد کاهش داشته است همچنین 5 جرم از 10 جرم برتر استان با کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان روبرو بوده اند.

بخشنده تاکید کرد: این روند کاهشی در جرائم و آسیب های اجتماعی استان در شش ماهه سال جاری نیز ادامه داشته به طوری که جرم قتل 5.2- درصد، قاچاق 72- درصد، تصادفات جاده ای 49- درصد و طلاق 1- درصد کاهش داشته اند.

وی افزود: همچنین 6 جرم از 10 جرم اول استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شامل تهدید 17.9- درصد، ضرب و جرح عمدی 13.6- درصد، توهین به اشخاص عادی 7.5- درصد، انتشار تهمت، افترا، نسبت های توهین آمیز 43.9- درصد و ایراد صدمه بدنی غیر عمدی 21.9- درصد کاهش داشته است.

بخشنده ادامه داد: با وجود بضاعت و امکانات کم در استان محروم ایلام این معاونت توانست با تلاش و استفاده از تمام ظرفیت ها در سال 1398 رتبه 13 ام را در بین معاونت های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کشور کسب کند.

در این جلسه ویدیوئی محمد باقر الفت ضمن تقدیر از تلاش معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های کشور در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی افزود: پیرو تاکیدات ریاست قوه قضائیه باید بستری فراهم شود تا از توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه های سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، نظارت بر اجرای قوانین، میانجی گری و صلح و سازش، باز اجتماعی شدن متهمان و مجرمان و حمایت از بزه دیدگان استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی