معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مبارزه با قاچاق کالا نباید مثل گذشته تک محوری و مقابله ای باشد بلکه باید به مقوله پیشگیری در این زمینه توجه ویژه ای داشت.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده ضمن موثر دانستن اقدامات پیشگیرانه در کاهش قاچاق افزود: برای آنکه بتوانیم پدیده قاچاق را به طور کامل ریشه کن کنیم، نیاز است روش های پیشگیرانه را به شدت گسترش دهیم که بعضی از این روشها شامل راه کارها و اصول فرهنگی باید باشد چرا که تحقیقات نشان می دهد پیشگیری از وقوع جرم از طریق روشهای فرهنگی اثر گذاری بیشتری دارد و نسبت به روشهای قهری، هزینه کمتری ایجاد می کند.

بخشنده ادامه داد: در اقتصاد سالم تمامی فعالیتهای اقتصادی ثبت و ضبط می شود اما دسته ای از فعالان اقتصادی مایل به چنین امری نیستند و لذا موجبات شکل گیری اقتصاد زیر زمینی یا اقتصاد سیاه را به وجود می آورند که از مهم ترین مصادیق اقتصاد زیر زمینی، می توان به قاچاق کالا و ارز اشاره کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: در نهایت زمانی می توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد که به ابعاد فرهنگی آن به عنوان یکی از اثر گذارترین ارکان توجه شود، در واقع رشد و ارتقای سطح فرهنگی شهروندان به طور قطع و یقین زشتی و قبح جرم قاچاق و مصرف کالای قاچاق را در نظر عموم مردم و جامعه مهم جلوه می دهد و در چنین شرایطی است که کمتر به دخالت نظام کیفری نیاز می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی