معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: انتخابات شورای شهر و روستا از این جهت که اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات شرکت می کنند و با توجه به اینکه در شهرستان های مختلف استان با چالش مواجه هستیم لذا باید با این چالش ها را مدیریت و رویکردی پیشگیرانه اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری دکتر دهقانی در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: با توجه به اینکه سال آینده دو انتخابات مهم در پیش داریم لذا تشکیل ستاد پیگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر دهقانی با تاکید بر این که باید به گونه ای عمل کرد که هم جلوی تخلف را بگیریم و هم مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد افزود: در این راستا شعب ویژه در دادسرا، دادگاه بدوی و تجدیدنظر تعیین شده است که این آمادگی وجود دارد در صورت بروز تخلف یا جرم در وقت فوق العاده به آن رسیدگی شود.

رئیس شورای پیشگیری از جرم دادگستری ادامه داد: هماهنگی و همکاری بین دستگاه های اجرایی و هیات های ناظر، توجیه و ارشاد ستادها و نامزدها، اطلاع رسانی و توجه به قانون در جرائم انتخاباتی باید از طریق رسانه های جمعی و صدا و سیما تبیین شود، همکاران قضایی در صورت لزوم در برنامه های مختلف حضور و قانون جرائم انتخاباتی را اطلاع رسانی کنند.

دکتر دهقانی افزود: دستور کار دیگر جلسه شورای پیشگیری از جرم استان حوادث چهارشنبه آخر سال است که در سنوات گذشته استان ما کم ترین خسارت را داشته و باید این وضعیت حفظ شود.

وی تاکید کرد: در تعطیلات، ادارات و سازمان ها به وظایفشان در حوزه های مختلف از جمله حفاظت از اراضی ملی و طبیعی و همچنین حفظ امنیت شهروندان عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: ما در زمینه شناسایی منشا خشونت و عوامل مربوط به آن خوب عمل کرده ایم اما چون به موقع ورود نمی کنیم در این زمینه با کاهش روبرو نمی شویم.

دکتر دهقانی ادامه داد: اگر اتفاقاتی که منجر به جرائم خشن می شود را بررسی کنیم متوجه می شویم که اکثر این جرائم از یک خشونت ساده و ابتدایی تبدیل به یک جرم مهم مثل قتل می شود. وی افزود: رسیدگی به پرونده در دادگستری آخرین مرحله کار است لذا تمام ادارات و سازمان ها باید در زمینه پیشگیری از آسیب خشونت به وظایف خود عمل کنند تا شاهد کاهش این آسیب باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری کلی گویی و تئوری پردازی نمی تواند کارساز باشد افزود: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و به صورت کاربردی به این موضوع ورود کرد.

رئیس شورای پیشگیری از جرم دادگستری با مهم خواندن نقش رسانه تاکید کرد: می توان با تولید برنامه هایی با حضور صاحب نظران در زمینه های جامعه شناسی، روانشناسی و همچنین روحانیون و قضات، اطلاع رسانی و آگاهی افزایی لازم را به مردم ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان با حساس دانستن جرائم مربوط به خشونت گفت: در مورد جرائم مربوط به خشونت مخصوصا خشونت های خانوادگی باید بسیار حساس بود و می طلبد کسانی که به این موارد رسیدگی می کنند همزمان نقش یک مددکار اجتماعی را داشته باشند لذا پرونده های با موضوع خشونت های خانوادگی باید به شعبه های خاصی که قضات در این موضوع تخصص دارند ارجاء شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی