معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


شرط اصلی انتخابات سالم رعایت قانون است

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۱۲ ب.ظ

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان ایلام، دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری استان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرعی است، موضوعی مهمتر از انتخابات نداریم و همه کسانی که دست اندرکار در زمینه انتخابات هستند از مسئولین اجرایی، نظارتی، امنیتی و دستگاه قضایی، همه مکلف به فراهم نمودن یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هستند.

وی در ادامه به نقش اقشار و اصناف مختلف جامعه اشاره و تصریح کرد: برای رسیدن به یک انتخابات پرشور همراه با مشارکت حداکثری و امنیت و سلامت باید یک کار و خرد جمعی وجود داشته باشد و از همه ظرفیت ها  استفاده کرد و موضوعات مهمی چون صیانت و امانتداری، مشارکت و رعایت قانون در اولویت است.

دکتر دهقانی ادامه داد: شرط  اصلی انتخابات سالم رعایت قانون است که باید از جانب مردم، کاندیداها و ناظرین رعایت گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم افزود: با اقدامات پیشگیرانه زمینه و مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تاکید کرد: باید با نظارت ویژه و به صورت دقیق اموال عمومی و بیت المال رصد شود که له یا علیه شخصی خاص، استفاده نشود و با برنامه هایی که ستاد ارائه می دهد و نظارت و برخوردهایی که صورت می گیرد از تخریب کاندیداها علیه همدیگر پیشگیری شود.

دکتر دهقانی با تاکید بر اولویت پیشگیری از جرائم  و تخلفات در انتخابات خرداد ماه افزود: در انتخابات شورای شهر و روستا مواردی همچون خرید و فروش آراء وجود دارد که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار و پیگیری و برخورد به موقع صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود به نقش پر رنگ رسانه ها در پرشور کردن انتخابات اشاره و ادامه داد: رسانه ها قانون مطبوعات را رعایت  نمایند چرا که هر مطلبی که نوشته می شود اگر در چارچوب قانون نباشد باید با آن برخورد کرد. 

دکتر دهقانی با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا گفت: با توجه به اینکه اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات شرکت می کنند و در شهرستان های مختلف استان با چالش  هایی مواجه هستیم، لذا باید در این موارد رویکرد پیشگیرانه را در راس برنامه ها قرار دهیم.

در این جلسه عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و پیگیری رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان گفت: هدف ما حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق ها همراه با صیانت از آراء و در نهایت انتخاب کاندید اصلح توسط مردم است.

در ادامه خسروی زاد دادستان مرکز استان گفت: با توجه به  ظرفیت و قابلیت فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی و وجود کانال های اجتماعی متعدد باید رصد و پایش با همکاری پلیس فتا صورت گیرد.

وی افزود: در صورت هر گونه تخلف توسط این کانال ها باید به  افراد متخلف تذکرات لازم داده شود و در صورت تکرار با همکاری پلیس فتا برخورد مناسب صورت گیرد.

خسروی زاد تاکید کرد: با دستور ریاست محترم قوه با توجه به مشکلاتی که در قانون و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا وجود دارد، اصلاح قانون شوراها در دستور کار قرارگرفته که مدتی است معطل مانده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی