معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در انتخابات پیش رو با توجه به اینکه کانال های خبری معاند به روش های مختلف تلاش می کنند که مردم را دلسرد و مشارکت را پایین بیاورند، لذا همه مسئولین در حوزه انتخابات باید مشارکت حداکثری مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دهقانی در جمع اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان ضمن مهم دانستن اقدامات پیشگیرانه افزود: هدف ما در این ستاد اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است به طوری که این اقدامات پیشگیرانه منجر به کاهش مشارکت مردم نشود.

وی با پر رنگ دانستن نقش رسانه ها و فضای مجازی در انتخابات تاکید کرد: باید یک آگاهی بخشی عمومی هم در بحث خود انتخابات و هم در بحث رعایت قانون شکل بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: در رسانه مخصوصا رسانه ملی این زمینه فراهم است که کارشناسان مختلف حضور پیدا کنند و حساسیت و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات را تبیین نمایند.

دکتر دهقانی افزود: یکی از آسیب های مهم در استان مخصوصا در انتخابات شوراهای شهر و روستا، بحث خرید و فروش آراء است که این موضوع هم قابل رصد و هم قابل شناسایی است که باید با آن برخورد و به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: این روند خرید و فروش رای موجب بی اعتمادی مردم می شود لذا تاکید بر این است که در این ایام صدا و سیمای استان محتوا هایی که هم جنبه پیشگیرانه و هم جنبه مشارکتی داشته باشد تولید و پخش نماید.

دکتر دهقانی ادامه داد: این که عده ای از افراد در هنگام انتخابات از شهر ها و روستاهای مختلف به شهر یا روستای دیگر گسیل شوند برای رای دادن، این یک تقلب است که باید این موضوع را مدیریت و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود.

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در جلسه اعضای ستاد گفت: مصوبات جلسات گذشته ستاد اجرایی و در حال پیگیری است و تا روز انتخابات هر 10 روز یک جلسه با حضور همه اعضا تشکیل و پیگیری مصوبات با جدیت صورت می گیرد.

خسروی زاد دادستان مرکز استان در این جلسه گفت: بیشترین موارد تخلف در انتخابات، تخلف در انتخابات است که در استان ایلام بسیار کم و در حد صفر است اما خرید و فروش رای در استان بسیار رواج دارد.

وی افزود: متاسفانه در انتخابات شوراها نظارت آنچنانی وجود ندارد و قانون گذار جریمه مالی بسیار کمی برای جرم خرید و فروش رای تعیین کرده که نمی تواند بازدارنده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی