معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


تصادفات جاده ای، دومین عامل مرگ و میر در کشور است

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: عوامل موثری در بروز حوادث رانندگی دخیل هستند که در چهار عنوان کلی انسان،وسیله نقلیه،عامل راه و عامل طبیعی (جوی) تقسیم بندی می شوند و که هر کدام از این عوامل هم زیر بخش های گوناگونی را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده افزود: امروزه تعداد تصادفات جاده ای در کشور ما نگران کننده و روبه افزایش است به طوری که دومین عامل مرگ و میر در کشور مربوط به حوادث جاده ای است و در نتیجه خسارت های مالی ناشی از آن ها که بر خانواده ها و دولت تحمیل می شود بسیار بالا بوده و ضرورت دارد به منظور جلوگیری از خسارت تصادفات رانندگی راهکارهای موثری به اجرا گذارده شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر احیا و مطالبه حقوق عامه توسط قوه قضاییه، باید پیشگیری از این حوادث و مطالبه انجام وظایف توسط دستگاه های ذیربط و تعیین سهم هر دستگاه در هر سانحه در دستور کار قرار گیرد که این می تواند نقطه آغاز مهمی در کاهش تعداد مرگ، جراحت و معلولیت باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در استان صورت گرفته است، استان رتبه اول کشوری در کاهش تصادفات جاده ای منجر به فوت را کسب کرده است به طوری که کل تصادفات 34.9 درصد در سال 1399 نسبت به 1398 کاهش داشته و تعداد تصادفات منجر به فوت در همین بازه زمانی 23.5 درصد کاهش داشته است.

بخشنده ادامه داد: در بحث پیشگیری از تصادفات جاده ای با پیگیری این معاونت درکارگروه پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر عوامل جاده ای و انسانی اقداماتی شامل پیگیری جهت نصب و راه اندازی دوربین نظارت تصویری ( ترافیکی) ، پیگیری ایمن سازی کلیه جاده ها استان با استفاده از امکانات از قبیل گارد ریل، نیوجرسی، ایجاد تل خاکی و دپو نمودن خاک و مصالح نرم در پرتگاه ها و نقاط پرخطر و پیگیری تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر صورت گرفته است و پیگیری این اقدامات در حال پیگیری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی