معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


اجرای طرح پیشگیری و کاهش خودکشی در استان

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۰۷ ق.ظ

دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، بر اهمیت جلسات شورای پیشگیری تاکید کرد و افزود:نظر به اهمیت جلسات شورای پیشگیری استان تعداد این جلسات از 4 جلسه در طول سال به 6 جلسه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دکتر دهقانی گفت: ارتباط مستقیمی بین هر آسیب اجتماعی و جرمی که تحقق پیدا می کند وجود دارد از این رو لازم است علل و عواملی که موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود را شناسایی و در جهت کاهش و رفع آنها تلاش کرد.

وی افزود: یکی از آسیب های مهم در استان که همه به آن اذعان دارند، آسیب خودکشی است که خود معلول عوامل متعددی است که برخی درونی و برخی بیرونی است و باید در این خصوص در حدود وظایف و تکالیفی که در قبال جامعه داریم انجام وظیفه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بر استفاده از ظرفیت نهاد های مردمی و سمن ها در پیشگیری از آسیب خودکشی تاکید و افزود: ضروری است به افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند مشاوره تخصصی ارائه شود و با تحقیق از اطرافیان این افراد و شنیدن حرف های آنان اقدامات لازم به عمل آید.

دکتر دهقانی ادامه داد: طرح پیشگیری و کاهش خودکشی را باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم و انتظار است حوزه اجتماعی استانداری در این زمینه اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

در این جلسه صادقی فر معاون علوم پزشکی استان گفت: تاکنون مداخلات ما در زمینه آسیب خودکشی معمولی بوده است در صورتی که وضعیت استان ما در این زمینه معمولی نیست و نیاز به توجه جدی تری دارد.

صادقی فر افزود: چیزی که مهم تر از آمار افرادی است که خودکشی منجر به فوت داشته اند، آمار تعداد کسانی است که اقدام به خودکشی کرده اند چرا که تبعات منفی مالی، جانی، روحی و اجتماعی فراوانی دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی