معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز هزینه سنگینی دارد

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۰۲ ق.ظ

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن مهم خواندن آگاهی های حقوقی مردم گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید نسبت به آگاه سازی مردم به حقوق خود و نیز عواقب جرائم اقدام نمود و برای  این امر از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، مالک روشنی در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان دره شهر با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها ی مسئول در امر پیشگیری از وقوع جرم افزود: کار پیشگیرانه خرد جمعی می خواهد لذا باید در جلسات شورای پیشگیری دنبال ارائه راهکار هایی باشیم که در پیشگیری از وقوع جرم اثر گذار باشد.

روشنی در خصوص تغییر کاربری اراضی بیان داشت: قانون به صراحت وظایف همه دستگاههای متولی اعم از جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و.... در راستای حفاظت از اراضی ملی و تغییر کاربری مشخص نموده است.

وی ادامه داد: اگر دستگاه های متولی از جمله جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به وظیفه خود عمل نکند نه تنها باعث افزایش پرونده به محاکم قضایی می شود بلکه بخش اعظم تلاش و وقت محاکم صرف اینگونه پرونده ها شده و از طرفی تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز که در سایه کم کاری مدیران مسئول اتفاق می افتد در رسانه های معاند بازتاب بسیار بدی برای نظام و انقلاب به همراه خواهد داشت.

در این جلسه پیری رئیس دادگستری شهرستان دره شهر یکی از علل تصرف اراضی را عدم پیگیری طرح کاداستر با هدف تعیین تکلیف این اراضی دانست و اظهار داشت: دستگاههای متولی اعم از راه و شهرسازی، ثبت اسناد، منابع طبیعی و نیز جهاد کشاورزی نسبت به تعیین تکلیف اراضی خود و پیگیری لازم جهت اجرای طرح کاداستر اقدام نمایند.

در ادامه جلسه امرایی امام جمعه شهرستان دره شهر به اهمیت  جایگاه پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: پیشگیری جلوه ای از امر به معروف و نهی از منکر است که تمام واجبات خدا حتی جهاد در مقابل این دو فریضه مثل موج به دریاست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی