معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم بی بدیل است

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴ ب.ظ

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با بی بدیل خواندن نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرائم، گفت: بهره‌گیری از توان و ظرفیت وسایل ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی هدفمند و آگاهانه می‌تواند زمینه ای برای کاهش وقوع جرم باشد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام ، مالک روشنی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: انجام کارهای پیشگیرانه تاثیرات مثبت بلندمدتی دارد که در آینده به خوبی مشخص می‌شود، هرچه تمایل مردم به رعایت قانون بیشتر باشد وقوع جرم در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در پرورش یا انحراف افکار عمومی نسبت به موضوعات مختلف نقش بسزایی دارند، افزود: بر اساس ماده سه قانون پیشگیری از وقوع جرم همه قوای سه گانه دخیل در پیشگیری از وقوع جرم هستند و در واقع این مهم یک کار فرهنگی است و باید تقویت شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به عنوان زبان گویا و ناظر در هر جامعه‌ای به شمار می‌روند و باید مشکلات مردم را منعکس کنند، یادآور شد: رسانه ها با تولید محتوا و فرهنگ سازی در زمینه ی پیشگیری از وقوع جرم می توانند در این راستا نقش قابل توجهی داشته باشند.

روشنی تصریح کرد: از رسانه‌های استان انتظار می‌رود در این امر خطیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را همراهی کرده تا زمینه کاهش پرونده‌ها به محاکم قضایی استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: اگر برای فردی پرونده تشکیل شود تمامی اطرافیان آن شخص درگیر مشکل می‌شوند، اما اگر تبعات جرم اطلاع‌رسانی شود بدون شک از وقوع جرم در جامعه پیشگیری می‌شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام ادامه داد: ۳٠ درصد از پرونده‌های کیفری محاکم قضایی ایلام مربوط به جرائم خشن شامل (خشونت کلامی، رفتاری و نوشتاری) است.

روشنی تاکید کرد: افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است که می‌تواند در پیشگیری از جرائم مختلف بویژه جرائم مربوط به خشونت‌های کلامی و نوشتاری تاثیرگذار باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی