معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


مقابله با رباخواری یک مطالبه عمومی است

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۳۹ ق.ظ

علی­محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن تقبیح عمل ربا و لزوم پیشگیری از این عمل ناروا افزود: بحث مقابله با ربا خواری یک مطالبه عمومی است که هم وجهه شرعی و هم وجهه قانونی دارد و حدود و ثغور آن نیز مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی­محمدی در جمع اعضای شورای پیشگیری از جرم استان گفت: در رابطه با بحث اثباتی ربا برای همکاران قضایی در تحقیقات مقدماتی و نحوه انجام این تحقیقات یک کلاس آموزشی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: تشکیل میزگرد تخصصی با حضور قضات، فضلای حوزه علمیه، کارشناسانی از نیروی انتظامی و اداره صمت در صدا و سیمای مرکز استان لازم و ضروری به نظر می رسد که باید موارد را تشریح و تبیین کنند و این میزگرد در چندین جلسه و در طول چند هفته ادامه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: باید سامانه ای طراحی شود که بتوان از ثبت صوری معاملات پیشگیری کند و همچنین بانک شناسایی رباخواران همچون بانک افراد سابقه دار تشکیل و با آنان به صورت جدی برخورد شود.

علی­محمدی با بیان این که به فرموده امام راحل(ره) دانشگاه منشا تحول است پس دانشگاه مهم است، تاکید کرد: در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه ها و آموزش و پرورش استفاده کرد.

در این جلسه روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رباخواری را جنگ با خدا عنوان کرد و افزود: در قانون مجازات اسلامی ربا جرم انگاری شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است که ربا خوار، ربا گیرنده و واسطه آنان مرتکب جرم می شوند.

وی افزود: متاسفانه گزارشاتی در مورد رواج ربا در بعضی از صنف ها در استان واصل شده است که لازم است تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی