معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


نا امنی پیامد جرائم خشن در جامعه

دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۲:۵۱ ب.ظ

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: یکی از جرائمی که موجب سلب امنیت و آسایش زندگی مردم شده و آثار مخربی به دنبال دارد خشونت است که شامل انواع خشونت کلامی، نوشتاری و رفتاری است که در مواردی همچون خشونت علیه کودکان و نوجوانان و خشونت علیه زنان و ناتوانان می تواند زیان بارتر باشد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی با بیان این که حدود 30 درصد از پرونده های ورودی به محاکم قضایی استان در سال گذشته مرتبط با خشونت بوده افزود: ضروری است همه دستگاه ها در این زمینه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همکاری لازم در راستای کاهش ورودی پرونده های مربوط به خشونت را داشته باشند.

وی ادامه داد: خشونت های فیزیکی و کلامی شامل موارد مختلفی از جمله ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید و تخریب، نزاع های دسته جمعی، خشونت های خانگی علیه زنان و کودکان و سرقت های خشونت آمیز می باشد که پیامدهای ناگواری در جامعه دارد که می تواند منجر به مواردی چون کودکان ناسالم، مرگ و میر، ناتوانی جسمی و روانی، خودکشی، دیگرکشی و در نهایت تهدید امنیت اجتماعی گردد.

روشنی بر اهمیت نقش آموزش مخصوصا آموزش تاب آوری و مهارت های حل مساله در مدارس و آموزش مهارت های زندگی با افراد تاکید کرد و ایجاد فضای های فیزیکی بانشاط توسط شهرداری و ایجاد محیط های فرهنگی، ورزشی توسط متولیان امر لازم و ضروری به نظر می رسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار نمود: با توجه به بالا بودن جرائم مرتبط با خشونت در استان، از سال های گذشته پیگیری و اجرای برنامه جامع پیشگیری از خشونت را در دستور کار قرار داده و در سال جاری نیز ادامه دارد که امید است با همکاری و همیاری همه دستگاه های متولی بتوان از نرخ بالای جرائم خشن پیشگیری کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی